انواع رندر سه بعدی برای معماری و طراحی

  • انواع رندر سه بعدی یا راه حل های مختلف CGI برای معماران و طراحان، در این مقاله ابزاری ضروری برای موفقیت تجاری است. با ظهور رندر، این امکان فراهم شد که معماران به راحتی بتوانند هر ایده ای را برای مشتری توضیح دهند، در هر مرحله از پروژه با او همراه باشند و مخاطبان را در هر سطحی تحت تأثیر قرار دهند.

  • انواع رندر سه بعدی یا راه حل های مختلف CGI برای معماران و طراحان، در این مقاله ابزاری ضروری برای موفقیت تجاری است. با ظهور رندر، این امکان فراهم شد که معماران به راحتی بتوانند هر ایده ای را برای مشتری توضیح دهند، در هر مرحله از پروژه با او همراه باشند و مخاطبان را در هر سطحی تحت تأثیر قرار دهند، برای دستیابی به این اهداف، ابزارهای CGI کاملی وجود دارند که هر یک از آنها دارای روش خاص خود هستند. برای کشف انواع اصلی محصولات رندر سه بعدی که معماران و طراحان از آن استفاده می کنند، در ادامه به ما بپیوندید.

  • انواع رندر سه بعدی برای معماری

  • انواع رندر سه بعدی برای معماری

  • 1) رندر سه بعدی خارجی

  • اولین مورد از انواع رندر سه بعدی، طراحی سه بعدی خارجی است، تصاویر دیجیتالی که نمای بیرونی ساختمان را نشان می دهند. این محصول CGI در املاک و مستغلات و معماری برای نمایش پروژه قبل از اجرا برای تصویب پروژه یا جمع آوری پول برای ساخت و ساز استفاده می‌شود. دلیل این امر این است که یک رندر سه بعدی، با سرعت برنامه ها و طرح ها را به زبان قابل درک برای همه تبدیل می‌کند، علاوه بر این، تصویر نزدیک به واقعیت، اشخاص را با زیبایی خود به دام می‌اندازد و سپس به آنها اجازه می دهد صحنه را کشف کنند.

  • رندر سه بعدی خارجی از یک هتل

  • رندر سه بعدی خارجی از یک هتل

  • رندرها از طریق ترکیب بسیاری از جزئیات مانند روشنایی و بافت ایجاد می‌شوند و اطمینان می دهند که ویژگی های مهم یک طراحی به خوبی روشن شده اند و دقیقاً مانند عکس های واقعی به نظر می‌آیند. این باعث می شود شخص هنگام بازدید از ساختمان، آن را احساس کند.

  • ویژگی مهم دیگر این نوع رندر سه بعدی این است که می تواند ساختمان را از هر زاویه ای نشان دهد، این فرایند و نرم افزار انتخاب چندین زاویه برای ارائه را آسان می کند، این امر باعث می شود نمایش هر قسمت از یک ساختمان آسان باشد و فواید بی نظیر آن را برای مخاطب نشان دهد.

  • علاوه بر این، هنرمندان رندر سه بعدی می توانند حال و هوای صحنه را متناسب با چشم انداز یا هدف طراحی تغییر دهند، این بدان معناست که یک خانه ساحلی می تواند با یک شات شب یا صحنه ای گرم و پرانرژی در هنگام ظهر، بلندتر به نظر برسد. این موضوع، ارتباطی عاطفی ایجاد می کند که باعث می شود فرد، احساس، صداها و راحتی ناشی از چنین طرحی را تصور کند.

  • برای ایجاد این نوع رندر سه بعدی، نقشه ها، نقشه های کف، تابلوها و هر اطلاعات دیگری که ممکن است در اختیار شما باشد لازم است، هنرمندان سه بعدی از این جزییات برای ساخت بافت و روشن کردن صحنه استفاده می کنند و جادویی را ایجاد می کنند که برنامه ها را به واقعیت تبدیل می‌کند

  • 2) رندر سه بعدی داخلی

  • رندر واقع بینانه ی اتاق نشیمن

  • رندر واقع بینانه ی اتاق نشیمن

  • رندر سه بعدی داخلی باعث ایجاد تصویرهای ثابت برای نشان دادن چیدمان و ویژگی های دیگر یک فضا می‌شود، بسته به فضایی که نشان می‌دهد، رندرها نیز می توانند انواع مختلفی داشته باشند. تجسم های سه بعدی داخلی برای نمایش مطلوبیت و دلپذیر بودن یک اتاق خارق العاده است، هیچ راه آسان تری برای نشان دادن وسعت، وحدت و قابلیت زندگی در طراحی نسبت به یک عکس وجود ندارد. تمام این ویژگی ها در حالی که هماهنگی بین عناصر مبلمان، شکل و عملکردی که فضا ارائه می دهد وجود داشته باشد، احساس واقعی تری خواهند داشت.

  • با استفاده از رندر سه بعدی می توان تمام جنبه های یک طرح مانند چیدمان، سبک، بافت و حتی جو موجود را انتقال داد. این بدان معناست که برای جذب سلیقه ی کارفرما، باید انواع مختلفی از عناصر مانند مبلمان، رنگ ها و طرح های مشابه ارائه شوند، اگر شخصی به مارک های خاصی از مبلمان نیاز داشته باشد، هنرمندان رندر سه بعدی می توانند این کار را انجام دهند. این مدل اگر به راحتی در دسترس باشد، می توانند بلافاصله از آن استفاده کنند و اگر در دسترس نباشد، می توانند آن را تبدیل به مدل سه بعدی کنند.

  • 3) پانورامای CG

  • مورد بعدی از انواع رندر سه بعدی، پانورامای CG با  امکان دید 360 درجه از یک مکان است. آنها صحنه ی عکاسی ایجاد می کنند که در آن افراد می توانند در مکان گشت و گذار کنند و به هر کجا که دوست دارند بروند، به جزئیات نگاهی بیندازند و فضای کلی را ببینند، به این ترتیب، بینندگان متوجه می‌شوند که آیا فضا واقعاً مناسب نیازهای آنها است یا خیر

  • این نوع رندر سه بعدی نسبت به یک تجسم سه بعدی به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد، ایجاد یک پانورامای رندر 360 درجه به معنای ایجاد یک تصویر پانورامای دو بعدی از طریق تجسم سه بعدی است، که به اندازه ی 2 یا 3 رندر معمولی زمان می‌برد اما نتیجه ی آن ارزش بسیار بالاتری دارد.

  • 4) انیمیشن سه بعدی

  • رندر سه بعدی داخلی

  • رندر سه بعدی داخلی

  • انیمیشن سه بعدی اطلاعات بیشتری از تصویر ثابت نشان می دهد و یک فیلم کامل در مورد طراحی خانه است. دوربین در صحنه های مختلف می چرخد ​​و چشم مخاطبان را راهنمایی می کند تا هر آنچه که زیبایی را ارائه می دهد، نشان دهد. بسیاری از فضاها و زوایا در مدت زمان کوتاهی تحت پوشش قرار می گیرند، بنابراین بیننده واقعاً عمق تمام مناطق را حس می کند.

  • اکنون انیمیشن سه بعدی نسبت به سایر رندرهای سه بعدی متفاوت است، برای ادامه، هنرمندان تری دی به تمام منابع پروژه، بیرونی یا داخلی، ابعاد و نقشه های دیگر نیاز دارند تا رندر سه بعدی با وضوح 720pHD تا 4K ارائه دهند. علاوه بر این، یک شرکت سه بعدی باید بداند که آیا انیمیشن سه بعدی نیاز به متن، صدای صوتی حرفه ای، موسیقی پس زمینه و حتی آرم انیمیشن دارد یا نه.

  • 5) رندر واقعیت مجازی

  • این محصول همه جانبه ترین تجربه را در بین انواع رندر سه بعدی ارائه می دهد. رندر واقعیت مجازی مجموعه ای از تصاویر پانوراما است که به صورت دنباله ای نمایش داده می شود تا مانند یک فیلم باشد. آنها ممکن است شامل صدا و متن باشند و در املاک و مستغلات و معماری مورد استفاده قرار می گیرند تا نمای آینده از فضا را نشان دهند. رندر سه بعدی واقعیت مجازی می تواند هر زاویه ای را پوشش دهد، عمق فضا را تجسم کند و هر ویژگی برجسته ای را به نمایش بگذارد، اما بهترین نکته در مورد واقعیت مجازی این است که آنها می توانند طراحی را با حداکثر واقع گرایی و جزئیات به افرادی که در هر نقطه از جهان زندگی می کنند، نشان دهند. این بدان معنی است که معمار برای ارائه پروژه به مشتریان نیازی به سفر به خارج از کشور ندارد، او می تواند بصورت آنلاین با مشتریان خود دیدار کند.

  • انواع مختلف رندر سه بعدی برای اهداف مختلف وجود دارد، محتوای ارائه ی کلاسیک رندرهای سه بعدی ایستا است، در حالی که پروژه های لوکس علاوه بر رندر سه بعدی استاتیک، از انیمیشن نیز استفاده می کنند، یک ارائه ی بازاریابی قوی که همچنان برای تبلیغات نیز مناسب خواهد بود و بسیار چشمگیر به نظر می رسد. در همین حال، پانوراما و تور مجازی نیز انواع مورد علاقه ی رندر سه بعدی برای ارائه ی طرح برای معماران و طراحان هستند. آنها فتورئالیستی هستند و مشتری را در طراحی فضا غوطه ور می کنند.

  • منبع:

  • www.Archicgi.com

  • ترجمه : حامد غلامرضایی

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *

0