در بحث رندرینگ ( Rendering ) فرقی نمیکند ویری ( V-ray ) باشد یا کرونا یا لومیون یا هر موتور رندر دیگری، همهی بخشها دست به دست هم میدن تا یک رندر ( Render ) واقعی یا رئال خلق شود.
متریالسازی ( Materials ) ، نورپردازی ( Lighting ) ، محیطسازی ( Creating an environment )، پستپروداکشن ( Post production ) ، تنطیمات رندر ( Render Setup ) ، تکسچرینگ ( Texturing ) و … 
همهی این عوامل در رئال شدن خروجی یا رندر موثر هستند.
اما یک بخش بسیار اهمیت ویژهای دارد و کلید اصلی برای موفق شدن در رندرینگ رئال هست و اون چیزی نیست جز نورپردازی …
به طور کلی ماهیت نور به گونهای است که ریاضیدانان و برنامهنویسان موتورهای رندرینگ را سخت به خود مشغول میکند، زیرا رفتار غیرقابل پیشبینی دارد و محاسبه رفتار هر فوتون نور در محیطهای مختلف بسیار کار دشواری است.
به همین علت است که در بخش ( GI ( Global illumination یا همان نورهای ثانویه یک دستکاری کوچیک ناآگاهانه میتواند تایم رندر شما را بینهایت زیاد کند. این که میگم بینهایت واقعا بینهایتهها … کلا تموم نمیشه رندره !!