چرا رندرهای اجراییم کارتونی میشن ؟

سوال: چرا وقتی از وقتی از آبجکت‌ها یا مدل‌های سه‌بعدی آماده استفاده می‌کنیم رندر ما خوب از آب درمی‌آید ولی وقتی در پایان کار یک پروژه اجرایی معماری که رندر از کار می‌گیریم، کار خیلی کارتونی از آب درمیاد ؟

نمونه رندر کارتونی
نمونه رندر کارتونی

سوالی که به دفعات متعدد توسط تازه‌کاران پرسیده می‌شود.

پاسخ:

دلیل اصلی این موضوع تجربه کم و بلد نبودن‌های یکسری تکنیک‌هایی بسیار ریزی است که هنوز هنرجویان تازه‌کار با آن رو‌به‌رو نشدند. وقتی از آبجکت‌های آماده استفاده می‌کنیم، به دلیل جزئیات درست و دقیق این مدل‌ها ، کار ما یک پله به سوی رئال شدن می‌رود اما هنگامی که خودمان پروژه اجرایی را مدلسازی می‌کنیم چه ؟

اولا آیا تمام دیتیل‌ها و جزئیات را دقیق مدلسازی می‌کنیم ؟!

مدل‌های آماده اکثرا درست بافت‌دهی و متریال‌دهی شده‌اند اما آیا ما در بخش بافت‌دهی  و متریال پروژه‌ی خود درست عمل کرده‌ایم ؟!

متریالسازی صرفا قرار دادن یک Bitmap در بخش Difuuse و تنظیم رفلکشن نیست ! خیلی از هنرجوهای عزیز ما که تازه بحث متریال را شروع مرده‌اند یا این مشکل مواجه هستند که متریال‌هایشان مصنوعی می‌شود با این که درست عمل می‌کنند.

اما باید یادتان باشد متریال سازی علاوه بر تکنیک داخل نرم‌افزار، درک درست نسبت به موضوع نیز هست. اینکه مثلا سنگ تراورتن چه ویزگی‌هایی دارد و اینکه اگر از نزدیک کتریال را لمس کرده باشین متوجه خیلی از خصایص آن خواهید شد که قطعا کمک شایانی برای شما خواهد بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *