سوالی که شاید خیلی از کسانی که تازه میخواهند کار رندرینگ را در معماری آغاز کنند یا به صورت حرفه‌ای

رندرینگ انجام دهند دارند این است که کدام گزینه از همه بهتر است که وقت خودشون رو تلف نکنند.

جواب این سوال در این موضوع نهفته است که شما چه توقعی دارید و از چه سیستمی برای رندرینگ استفاده میکنید.

 

اگر به دنبال یادگیری حرفه‌ای رندرینگ و مستحکم کردن اطلاعات و فهم خود در سطح آکادمیک رندرینگ هستید باید با موتور رندرهایی مثل ویری، منتال ری و یا رندرمن‌پیکسار شروع به کار کنید اگر هم در بخش رندرینگ معماری به صورت حرفه‌ای میخواهید فعالیت کنید پیشنهاد ما به شما V-ray هست.

اگر دنبال سریعترین راه رسیدن به رندر رئال هستید و حداقل یک سیستم متوسط دارید، میتوانید به سمت موتور رندر جدید کرونا بروید اما باید این مسئله را درنظر بگیرید که موتور رندر کرونا فقط برای نرم‌افزارهای 3dsmax و cinema4d عرضه شده است در حالی که موتور رندر ویری برای اکثر نرم‌افزارهای سه‌بعدی منتشر شده است.( راینواسکچاپمکس – رویت – سینما فوردی و … )

اگر به دنبال راحتترین روش در رندرینگ هستید و رئال بودن رندر خیلی هم در اولویتتون نیست میتونید از موتور رندر enscape استفاده کنید.

enscape به صورت یک پلاگین سبک روی نرم‌افزار سه بعدی شما نصب میشه و خیلی راحت رندر میگیرید و درگیر پارامترها نمیشید.

اگر به دنبال یک محیط تقریبا راحت در رندرینگ هستی و میخوای انیمیشن معماری یا واقعیت مجازی یا همون VR رو در ساده‌ترین حالت ممکن داشته باشی میتونی سمت لومیون بری که ما هم خیلی پیشنهادش میکنیم.

موتور رندرهای دیگه هم مثل آرنولد، مکسول، ای ری و … وجود دارند که استفادشون در معماری کمتره اما در فیلدهای دیگه میتونن بسیار بدردبخور باشن.

برای اطلاعات بیشتر ویدیو زیر را مشاهده کنید. امیدوارم که به دردتون خورده باشه. گروه آموزش قوری