پکیج آموزش ویری ( vray ) برای اسکچاپ ( sketchup )

در این پکیج پروژه محور که مخصوص رشته معماری طراحی تنظیم شده است، به آموزش قدرتمندترین موتور رندر در رشته معماری یعنی ویری ( V-ray ) میپردازیم. بدون شک بهترین موتور رندر برای نرم‌افزار اسکچاپ وی ری است. vray توسط کمپانی مشهور Chaos group ساخته شده است و برای اکثر نرم‌افزارهای سه بعدی منتشر شده است. ویری در اسکچاپ بعد از چندین ورژن که نخستین آنها به ورژن‌های 2.4 برمیگردد تا ویری 3 و 3.6 پیشرفت شگفتی داشته است و ویری 3.6 به هیچ وجه قابل قیاس با ورژن 2.4 نیست. اما با تولید ورژن 4 ویری برای اسکچاپ تبدیل به یک موتور رندر کامل و همه‌چی تموم شد و هیچ چیزی دیگر از وی ری برای نرم‌افزارهای مکس یا مایا کم ندارد.با هم ویدیو زیر که معرفی موتور رندر ویری نکست یا همون ویری 4 برای اسکچاپ هست رو میبینیم:

همانطور که در ویدیو بالا دیدیم پیشرفت ویری در نسخه 4 یا V-ray Next بسیار چشمگیر و قابل توجه است و پیداست که این موتور رندر پیشرفت زیادی کرده است. در پک Vray Red به آموزش آخرین نسخه از ویری برای اسکچاپ یعنی ویری نکست میپردازیم. این پک از صفر تا صد این موتور رندر است. مباحث و سرفصل‌ها از مبتدی شروع میشود و در حرفه‌ای‌ترین و پیشرفته‌ترین حالت پایان می‌یابد. با توجه به گسترش روز افزون فضای مجازی ، آموزش‌ها و کلاس‌ها مخصوصا یادگیری نرم‌افزارهای معماری به سمت پکیج‌ها و کلا آموزش ویدیویی کشیده است چرا که چند دلیل خوب برای انتخاب پکیج‌های آموزشی وجود دارد:

اول بابت هزینه است.اگر شما در یک کلاس حضوری مثلا همین ویری برای اسکچاپ ثبت‌نام کنید، اگر آکادمی و استاد هر دو قوی باشند و به شما بتوانند واقعا کمک کنند کمتر از یک میلیون برایتان آب نمیخورد در حالی که پکیج‌های آموزشی چون فقط و فقط یکبار ضبط و در اختیار هنرجویان قرار میگیرند، به مراتب از قیمت فوق‌العاده پایینتری برخوردار هستند. از طرف دیگه هزینه راه، استهلاک و دیگر موارد قابل بحث می‌باشد.

دوم اینکه شما همیشه کلاس‌ها و آموزش‌ها را دارید و هر وقت اراده کنید قادر خواهید بود به کلاس‌های آموزشی دسترسی داشته باشید. خرجش فقط فشار دادن پاور کامپیوتر است.

سوم اینکه با بهترین استاد آموزش خواهید دید. قطعا هیچ مجموعه‌ای که به صورت پکیجی کار میکند، استاد ضعیفی برای پک‌های خود انتخاب نمیکن چرا که بعدا برای خود مجموعه آموزشی باعث دردسر و سرافکندگی و در نتیجه از دست دادن هنرجویان خود را شاهد خواهد بود. مثلا استاد همین دوره Vray برای Sketchup یکی از برجسته‌ترین و مستعد‌ترین اساتیدی است که مجموعه قوری افتخار داشتن ایشان را دارد.مهندس حامد غلامرضایی که خودشون ریاست مجموعه رو نیز بر عهده دارن سابقه طراحی،نظارت و اجرا پروژه‌های داخلی که اکثرا در تهران هستند و همینطور پروژه‌های خارجی مثل پروژه جمیرا در شهر دبی و کشور امارات رو دارند. تو ویدیو پایین میتونید رزومه استاد حامد غلامرضایی در بخش طراحی و در بخش رندرینگ رو ببینید.

البته همه استید در مجموعه ما دارای همین سطح رزومه هستند مثل استاد مصطفی چاقری و خانم مهندس فائزه نظری که به ترتیب پکیج مدلسازی اسکچاپ و پست‌پروداکشن رو تدریس می‌کنند. قطعا کسی که خودش تا حالا پروژه معماری واقعی را طراحی، نظارت و اجرا نکرده باشد آن هم چندین پروژه ، قطعا نمیتواند به شما هنرجوی معماری کمک خاصی بکند.

خب بپردازیم به ادامه توضیح پکیج پروژه محور Vray برای نرم‌افزار Sketchup برای رشته معماری

در پکیج 30 جلسه‌ای که هر هر جلسه حداقل یک ساعت می‌باشد به انواع پروژه‌های معماری پرداخته شده است و استفاده از تکنیک‌های ویری برای فضای مخصوص آن طراحی شده است. مثلا در آشپزخانه سبک کلاسیک با کابینت ممبران از چه تکنیک‌های برای رئال‌تر شدن و جذاب شدن صحنه کمک بگیریم تا کارفرما حساب ویژه‌ای روی ما بکند.

تمامی فضاها و سبک‌های معماری اعم از طراحی و دکوراسیون داخلی کلاسیک و مدرن ، طراحی نما در سبک کلاسیک و مدرن، آشپزخانه‌ها و فضاهای گوناگون دیگر در این پکیج کار شده است و دیده اجرایی به این پکیج شده است. وجود ورکشاپ‌های متعدد که از صفر تا صد یک صحنه ( نما، داخلی، آشپزخانه ) کار شده است از متریال‌سازی ، نورپردازی ، تکسچرینگ ، فضاسازی، تنظیمات رندر و …

اینکه هنرجویان با استاد خود در ارتباط باشند و مدام کارهای خود را با اساتید کرکسیون نمایند بسیار مفید خواهد بود. بعد از تهیه پکیج در گروه واتساپ مخصوص این پکیج ادد میشید و هر هفته با اساتید به کرکسیون میپردازین علاوه بر آن وجود هنرجویان قدیمی در گروه قطعا به پیشرفت شما کمک خواهد کرد و میتوانید از این هنرجویان قدیمی نهایت استفاده را ببرید و مدام با آنها در ارتباط باشید. در واقع یکی بستر آموزشی و ارتباط برای رشته معماری است.

خب بریم آپدیت جدید ویری نکست رو هم ببینیم تا خستگیمون یک ذره برطرف شه:

خب برای اینکه با نحوه تدریس این پکیج آشنا بشوید سه جلسه از 30 جلسه این پکیج به صورت رایگان قابل مشاهده و دانلود است.برای دیدن جلسات اینجا کلیک کنید. اما صبر کنید این صحبتمون رو به پایان ببریم و بعد دوباره با هم برمیگردیم همینجا و روی ” اینجا ” کلیک میکنیم. خب میرسیم به بحث آپدیت یا به‌روز ماندن در نرم‌افزارهای رندرینگ معماری. فرض کنیم شما آموزش ویری نکست رو با موفقیت و نتیجه خوب به پایان رساندید و کاملا هم حرفه‌ای شدید، خب 6 ماه دیگه که ویری 5 اومد چی ؟!! اونموقع چیکار می‌کنید ؟ خب ما براش راه‌حل طراحی کردیم. وقتی ورژن جدیدی از نرم‌افزاری که شما پکیج آن را خریداری کردید حالا فرقی نمیکنه چه پکیجی باشه، هر پکیجی که از گروه آموزشی قوری تهیه کرده باشید، منتشر شود، جلسات جدیدی در حد پارامترهای جدیدی که به نرم‌افزار اضافه شده است ضبط و به صورت رایگان در حساب کاربری فقط شما قابل دانلود خواهد بود. به همین راحتی …

در این پکیج به اصول کادربندی و عکاسی طی 2 جلسه خواهیم پرداخت و با هم تا حدی تکنیک‌های عکاسی خواهیم آموخت. کادربندی یکی از اصل‌هایی است که در جذاب شدن و حس بصری درست به بیننده نقش بسزایی دارد. طی چندین جلسه به ساخت اکثر متریال‌های معماری خواهیم پرداخت و به طور کلی یاد میگیریم با یکبار دیدن جنسِ اشیا بتوانیم متریال آن را دقیق بسازیم. شاید خیلی از شما تصوری از انیمیشن با موتور رندر ویری رو نداشته باشین. ما تو این پکیج دو جلسه به آموزش انیمیشن معماری با ویری اسکچاپ خواهیم پرداخت و نتایج فوق‌العاده رئالی بدست خواهیم آورد که به سختی بتوان از یک فیلم واقعی کوتاه آن را تشخیص داد. حتما تو پارک‌ها یا شهربازی‌ها این بازی‌های واقعیت مجازی که به چشم یک نفر عینکی میذارن که باعث هیجانی شدن شخص میشه رو باید دیده باشین، خب با ویری میتونیم یه همچین رندری از اسکچاپ بگیریم که کاملا مثل رندرهای تکی که خیلی رئال هست بگیریم، و کارفرما توی گوشی یا کامپیوتر شخصی خودش بتواند توی فضای طراحی شده بچرخد !

پکیج دوره آموزش ویری نکست برای اسکچاپ ( Vray Next for Sketchup )