موتور رندر چیست؟

بعد از مدل سازی برای ارائه به مخاطب همواره باید مدل خود را به عکس یا فیلم تبدیل کنیم به این عملیات رندر گفته میشود.در این مطلب به این موضوع میپردازیم که چرا آموزش ویری را انتخاب کنیم؟

امروزه موتور رندر های زیادی از جمله V-ray ,corona , lumion ,octane,redshiftو …وجود دارد اما سوال اینجاست بهترین  موتور رندر برای راینو کدام است؟

هرچند که راینو موتور رندر متعلق به خود را دارد اما برای جذب کارفرما همواره نیاز به ارائه بهترین گزینه و بهترین کیفیت را داریم که این موتور رندر پاسخگوی نیاز ما نمیباشد و مارا وادار به استفاده از موتور رندر های قوی تر نظیر V-ray میکند.

نمونه رندر گرفته شده با ویری توسط استاد

موتور رندر V-ray :

V-ray یکی از باقدمت ترین موتور رندر های موجود در بازار و متعلق به شرکت بلغاری Chaos group میباشد.این موتور رندر  بهترین محصول این سایت بوده که اکثر نرم افزار ها را پشتیبانی میکند.

لازم به ذکر است که جدا از V-ray این سایت محصولی به نام  phoenix FD نیز ارائه داده که صرفا برای 3dsmax و maya بوده،این محصول یکی از پلاگین های پیشرفته جهت شبیه سازی آتش،دود،آب، کف و … میباشد.

یکی از مزیت های با قدمت بودن این موتور رندر وجود منابع متعدد از لحاظ فیلم های آموزشی ،موتورهای سه بعدی و حتی متریال های متعدد در بیشتر سایت ها است در حالی که سایر موتور رندر ها در موارد یاد شده محدود میباشند.

دلیل دیگر انتخاب موتور رندر V-ray  برای راینو کیفیت رندر آن است از طریق ویری خیلی زود میتوانیم به رئال ترین رندر برسیم،جدا از این ها نیز V-ray دارای تیم توسعه قدرتمند میباشد که به طور مداوم این موتور را بروز رسانی میکنند.

نمونه رندر گرفته شده با V-ray توسط استاد

با تمام این تفاسیر سؤالی که به وجود میاید این است که آیا ویری توانایی مدیریت کردن خروجی های گفته شده به بهترین شکل را دارد؟آیا رندر های خوبی به ما میدهد؟؟جواب این سؤالات و قدرت ویری را در جلسه اول پکیج Rhino تست میکنیم.

 

برای آشنایی بیشتر با محصول،دیدن نمونه کار های استاد و هنرجوها اینجا کلیک کنید.