یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که هنگام طراحی سه بعدی مطرح میشود این است که آیا آبجکت های مورد نیاز خودمان را بسازیم یا از آبجکت های آماده استفاده کنیم ؟

در جواب این سوال باید گفت که اکثر اوقات نیاز به ارائه با کیفیت بالا در کمترین زمان است در چنین مواقعی نیاز به استفاده از آبجکت های آماده ای داریم که جزئیات زیاد و کیفیت بالایی برای رندر دارا میباشند.

به طور مٍثال در طراحی آشپزخانه شما نیاز به پر کردن فضا با کابینت، کشو ها ،یخچال،ماشین لباسشویی و … دارید ،در این صورت نیاز است که از آبجکت های آماده ای استفاده کنید تا سرعت شما را در ارائه بالا ببرد.

حال سؤال اینجاست که کدام سایت ها آبجکت هایی را در اختیار شما میگذارند که در عین کیفیت بالا تنوع زیادی دارند و به شما کمک میکنند تا با کیفیت ترین رندر را ارائه دهید.

در این مقاله یکی از بهترین سایت های مرجع برای دانلود آبجکت های آماده اسکچاپ و طریقه دانلود آبجکت ها از این سایت را به شما معرفی میکنیم :

سایت 3dwarehouse.sketchup.com انواع آبجکت های آماده برای نرم آفزار SketchUp را در اختیار شما قرار میدهد ،این سایت یکی از بزرگترین سایت های مرجع است که بزرگترین بانک آبجکت رایگان را دارا میباشد.

اولین مرحله پس از ورود به سایت ایجاد حساب کاربری است، برای اینکار حتما باید از فیلتر شکن استفاده شود .(لازم به ذکر است که فقط برای ایجاد حساب نیاز به استفاده از فیلتر شکن دارید) ،ایمیل خود را وارد نموده و گزینه Next را میزنیم.

بعد از وارد کردن اطلاعات گزینه Create new account را زده فیلتر شکن خود را خاموش کرده و به راحتی از طریقه گزینه Search آبجکت مورد نظر را جست و جو میکنیم .

برای جست و جوی آبجکت، حتما باید اسم آن به زبان انگلیسی جست و جو شود.برای اینکار به سایت Translate.google.com رفته کلمه خود را جست و جو میکنیم.

حال نوبت به انتخاب آبجکت مورد نظر و دانلود آن میباشد،بهتر است در هنگام انتخاب مدل سراغ مدل هایی برویم که تکسچر ها و متریال های کمتری داشته تا قابلیت کار کردن روی آن ها در ویری وجود داشته باشد .

برای دانلود روی عکس کلیک کرده و گزینه Download را انتخاب میکنیم.

پس  از دانلود آبجکت به قسمت Download کامپیوتر خود رفته،آبجکت مورد نظر را انتخاب کرده و به داخل نرم افزار Drag میکنیم،حال آبجکت مورد نظر درون نرم افزار قرار گرفته است .

در جلسه سوم پکیج آموزش طراحی آشپزخانه و کابینت (Kitchen design) این آموزش به شکل کامل توضیح داده شده است،برای آشنایی با محصول،نمونه کار استاد و هنرجویان اینجا کلیک کنید.