از Bump برای ایجاد پستی و بلندی در متریال استفاده میشود. برای ایجاد Bump نیاز به تکسچر خاصی نیست فقط کافیست از قسمت Diffuse تکسچر مورد نظر را کپی و در قسمت Mode/Map پیست نماییم و از طریق Amount قدرت آن را کنترل میکنیم.Bump رابطه مستقیم با Reflection دارد هرچه مقدار زمختی متریال بیشتر شود، از بازتاب آن کاسته میشود.
از Displacement نیز برای ایجاد پستی و بلندی بر روی متریال استفاده میشود معمولا برای ایجاد پستی و بلندی های رئال تر ازترکیب Displacement و Bump استفاده میشود .در هنگام استفاده از Displacement باید تیک Keep continuity زده شود تا از گسستگی وجودی که بیرون زده میشوند جلوگیری کند.