آشنایی با نرم افزار اسکچاپ

در این مقاله قصد داریم تا شما را با نرم افزار اسکچاپ آشنا کنیم و در رابطه با پاسخ دو سوال اصلی
اسکچاپ چیست؟
چرا اسکچاپ را انتخاب کنیم ؟

توضیحاتی را بدهیم

نرم افزار اسکچاپ یکی از نرم افزارهای تخصصی رشته معماری مخصوص طراحی فضاهای معماری می باشد که می تواند پاسخگوی نیازهای یک پروژه کامل باشد .

این نرم افزار در بسیاری از دفترهای مهندسی استفاده می شود.علاوه بر آن طراحی کابینت و طراحی صنایع چوبی که از رشته های پردرآمد این روزها محسوب می شود و شما با تسلط بر این نرم افزار می توانید در این بخش ها فعالیت کنید.

از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به تهیه ی نقشه های اجرایی قابلیت شیت بندی  تهیه ی مقطع های سه بعدی و … اشاره نمود.

این نرم افزار محیط ساده ای دارد و به سرعت می توان آن را یادگرفت و از آن استفاده نمود
نرم افزار اسکچاپ شامل پلاگین های (افزودنی ها) می باشد که با استفاده از آنها می توان در رابطه با کارهای پیچیده به تنظیمات و ابزارهای زیادی دست پیدا کرد و کار مدلینگ را سریع تر و راحت تر انجام داد.

که با مراجعه به سایت خود برنامه اسکچاپ و ثبت نام در آن می توان به بسیاری از این پلاگین ها به صورت رایگان دسترسی پیدا کرد.

هنگام نصب نرم افزار اسکچاپ دو نرم افزار جانبی به نام های layout  و style builder نیز نصب می شوند .

به عنوان مثال layout مربوط به شیت بندی و نقشه های اجرایی می باشد که در آینده بیشتر در مورد این دو نرم افزار جانبی توضیح خواهیم داد.

همانطور که در بخش های بالایی اشاره کردیم این نرم افزار مخصوص طراحی فضاهای معماری می باشد.

به عنوان مثال در مقایسه با تری دی مکس یا مایا که نرم افزارهای پیشرفته در زمینه مدل سازی می باشند و تنظیمات گسترده تری نسبت به اسکچاپ دارند اما نرم افزار تخصصی رشته معماری نیستند و ممکن است گاها گیج کننده نیز باشند اما اگر هدف شما از مدل سازی طراحی جواهرات یا طراحی صنعتی می باشد ما نرم افزارهای تری دی مکس  مایا و سینما فوردی را به شما پیشنهاد می کنیم. .

.

و اما سخن آخر در اسکچاپ با یک سری دستور خاص می توان در حداقل زمان به مدل سازی دلخواه و موردنظر رسید بنابراین شما علاوه بر صرف زمان کمتر برای یادگیری این نرم افزار زمان کمتری هم برای ارائه یک پروژه کامل صرف می کنید و نکته حائز اهمیت این نرم افزار این می باشد که شما با یک سیستم معمولی هم می توانید از این نرم افزار به خوبی استفاده کنید.

5/5