آکادمی معماری قوری
آموزش نرمافزارهای معماری
در این مقاله به صورت جامع و تصویری به آشنایی با افکتور های سینما فوردی (Cinema 4D) و بررسی پارامتر های آن در این نرم افزار میپردازیم.
از طریق Effectors میتوانیم تعیین کنیم که Cloner ها کدام افکت یا کدام فرمان را اجرا کنند.
همان طور که در آموزش های قبلی گفتیم برای دسترسی به افکتورها (Effectors)،
از بخش Main toolbar (منوی اصلی) و بخش MoGraph میتوانیم انواع effectors ها را انتخاب کنیم.
برای درک بهتر این افکتر از یک مثال استفاده میکنیم
بر فرض مثال ما یک Matrix در صحنه ایجاد کرده ایم اکنون از بخش افکتور ها یک Volume effectors انتخاب میکنیم.
اکنون برای این که این افکتور در Matrix اعمال شود،نیاز به یک آبجکت داریم
ابتدا وارد بخش Attribute و پارامتر Effector میشویم
سپس از بخش نوار ابزار اصلی یک Cube ایجاد میکنیم سپس از بخش Object manager روی Volume کلیک کرده
و سپس ماوس را روی Cube برده و کلیک چپ را نگه داشته و
ماوس را در بخش Volume Object نگه داشته و سپس کلیک چپ را رها میکنیم.
حال اگر Cube یا مکعب را در ویو پورت غیر فعال کنیم ،مکعب در هر محلی از matrix قرار گرفته باشد،
اون بخش مخفی شده و در ویو پورت نشان داده نمیشود.
با استفاده از Group effectors میتوانید چند افکتور را انتخاب کرده و در یک گروه قرار داده و در Matrix اعمال کنیم.
برای استفاده از این افکتور ابتدا باید چند افکتور که از قبل در بخش Object List قرار دارند را در بخش effectors آن وارد کرده و سپس
از بخش Strength قدرت آن را کنترل نماییم.
این افکتور همان طور که از اسمش مشخص میباشد،یک افکت را در Matrix مجددا وارد میکند.
بر فرض مثال یک ReEffector انتخاب کرده سپس matrix را انتخاب و وارد بخش Attribute و پارامتر effector آن میشویم،
سپس ReEffector را در لیست آن وارد میکنیم حال با استفاده از این افکتور میتوانیم افکتور ها را مجددا به Matrix اعمال کنیم.
اکنون مجددا ReEffector را انتخاب کرده و در لیست آن تعدادی افکتور از قبل تعیین شده را وارد میکنیم
این افکتور نسبت به Group گزینه های بیشتری برای کنترل دارد،
به طور مثال میتوانیم در بخش پارامتر های آن قدرت هر کدام از افکتور ها را به طور جداگانه کنترل کنیم
یا در بخش parameter میتوانیم تعیین کنیم که افکتور را در چه پارامتری اعمال کنیم.
اکنون اگر وارد پارامتر Falloff شویم و از بخش Field Objects گزینه Spherical Field را انتخاب میکنیم
اکنون هر بخشی از آبجکت که این فیلد در آن قرار گرفته باشد،افکتور های مورد نظر در آن اعمال میشود.
در بخش Field layer سه بخش blending ، Field و Remapping وجود دارد.
Blending برای ترکیب کردن و Field ،سایز آن میباشد.
توسط Remapping یک ساختار رمپ مانند در آبجکت ایجاد میشود،
که توسط Strength میتوان قدرت آن را تعیین کرد
از بخش Inner offset نیز میتوانیم میزان زاویه رمپینک آن را تعیین کنیم.
توسط گزینه Min میتوان کف رمپ را بالا و پایین کنیم
و توسط Max میتوانیم رأس رمپ را بالا و پایین ببریم
و با فعال کردن گزینه ی Invert میتوانیم ساختار رمپ را بر عکس کنیم
و در بخش Contour Mode میتوانیم ساختار رمپ را به حالت منحنی و… تغییر دهیم.
افکتر Python یک زبان بر نامه نویسی میباشد.
اگر افکتور Python را انتخاب کنیم و سپس از بخش Attribute وارد پارامتر effector شویم
سپس گزینه Open Python Editor را انتخاب کنیم،میتوانیم کد نویسی کنیم.
در پکیج آموزش سینما فوردی (Cinema 4D) تمامی مباحث اعم از مدلسازی ، تکسچرینگ ، متریالسازی ، نورپردازی ،
ریگینگ ، رندرینگ ، انیمیشن ، حجاری ، بادی پینتینگ ، ترکینگ ، اکسپرسو آموزش داده میشوند.
این پکیج هیچ پیشنیازی ندارد و مباحث از پایه ترین موضوعات شروع میشود و در سطح کاملا تخصصی ویژه بازار کار به اتمام میرسد.
برای آشنایی بیشتر با محصول و تماشای بخش های رایگان پکیج اینجا کلیک کنید.
پکیج آموزش سینما فوردی cinema4d