کاربرد Volumetric Environmentدوره ویری(V-ray) برای راینو(Rhino)

در این آموزش رایگان شما با تنظیمات Volumetric Environment آشنا خواهید شد 

Volumetric Environment در واقع مرتبط به ذره هایی که در هوا وجود دارد یا همان عوامل جوی می باشد و شما یاد خواهید گرفت که از آن چگونه در صحنه رندر خود استفاده کنید تا جلوه بصری کار خود را بیشتر کنید.

در قسمت تنظیمات ویری پنجره سمت راست آن گزینه Volumetric Environment را مشاهده می کنید 

تیک آن را روشن کنید تا تنظیماتش برایتان باز شود .

در قسمت Type دو قسمت Aerial Perspective و Environment Fog وجود دارد مه هردو جلوه ای خاص از مولکول های هوا یا پدیده جوی در صحنه هستند.

در واقع Aerial Perspective چشم انداز هوایی را شبیه سازی می کند که تاثیری که جو زمین رو شکل اشیا می گذارند را نشان می دهد و حالتی مانند به مه می باشد.

و Environment Fog حالتی از پدیده جوی می باشد که یکسری گردو قبار یا مه را شبیه سازی می کند.

وقتی که از نور Dome  استفاده می کنید لازم نیست که رو حالت پیش فرض آن که Sun می باشد بگذارید.و رو حالت None قرار دهید.

گزینه Visibility Range هرچه بیشتر شود غلظت آن پرسپکتیو جوی کمتر می شود.

گزینه Atmosphere Height برای اینکه تا چه ارتفاعی اتمسفر و ذرات وجود داشته باشد.

گزینه Light Multiplier برای تایین کننده قدرت نور  ذره ها می باشد

گزینه Filter Color تایین می کند که خاصیت جوی چه رنگی باشد.

حال گزینه بعدی که Environment Fog می باشد را انتخاب می کنیم.تا جلوه ای دیگر از گردو قبار را داشته باشیم.

گزینه Color رنگ ذرات جوی را تایین می کند و Emission تایین کننده رنگ نوری است که ذرات از خود ساطع می کنند.

گزینه Distanceبه غلظت کار مربوط می شود که هر چه بیشتر شود غلظت ذرات کمتر می شود.و ارتفاع آن هم با Height کنترل می شود.

توجه داشته باشید که به طور کل استفاده از Volumetric Environment سرعت رندر شما را پاین و تایم رندر را بسیار بالا می برد .

گزینه Scatter GL که با روشن کردن تیک آن نور های ثانویه را در صحنه خود دارید. ک البته تایم رندر را بالا می برد.