عینک واقعیت مجازی چیست و چگونه کار می کند؟

در این آموزش رایگان می خواهیم  به شما بگوییم که واقعیت مجازی چیست و چگونه از آن استفاده کنید تا رندری که گرفته اید را به گونه ای به کارفرما نشان دهید که برایش جذابیت خیلی بهتری داشته باشد.

واقعیت مجازی(virtual reality) فناوری می باشد که آن محیط مجازی در جلوی چشمان کاربر قرار می گیرد 

هنگامی که یک فرد هدست واقعیت مجازی را بر روی سر خود نصب می کند در جلوی چشمان خود محیطی را مشاهده میکند که به دلیل تغییر موقعیت مکانی بدنش تغییر می کند و ذهن کاربر پس از مدتی می پذیرد که در یک محیط واقعی قرار گرفته است.

یک محیط واقعیت مجازی در هدست واقعیت مجازی توسط اپلیکیشن های اختصاصی آن به وجود می آید.

براساس نوع کارکرد هدست واقعیت مجازی می توان آنها را به دو بخش تقسیم کرد. اول هدست هایی که برای نمایش تصویر از نمایشگرهای اختصاصی درون خود آن استفاده می کنند و دوم هدست هایی که برای نمایش تصویر از نمایشگر تلفن همراه استفاده می کنند.

در ابتدا عینک واقعیت مجازی را تهیه کنید و بعد فایلی که می خواهید به کارفرما نشان دهید را باید در عینک قرار دهید.

اما روش دیگری است که بتوانید فایل را در گوشی موبایل خود ریخته و موبایل را در داخل عینک قرار می دهید

و این عینک واقعیت مجازی برای هنگامی می باشد که کارفرما حضور دارد و اگر کارفرما حضور پیدا نکرد از طریق لینک می توانید کار خود را به نمایش بگذارید  که روش آن را هم به اختصار توضیح می دهیم.

برای این مدل از ارائه کار خود توجه داشته باشید که باید رزولیشن بالایی برای رندر خود داشته باشید تا کاربر با کیفیت مطلوبی تصویر را مشاهده کند.

و اگر عینک واقعیت مجازی به صورت Real time باشد کارفرما در پروژه عقب جلو هم می تواند برود (حرکت کند.)

برای اینکه بتوانید به صورت کامل واقعیت مجازی را متوجه  شوید این ویدیو را تماشا کنید.

در مقاله بعدی با یک روش رندر که پاناروما می باشد و از طریق آن می توانید توسط سایتی که معرفی میکنیم رندرها را قرار دهید که به شما آموزش داده می شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *