آموزش رایگان مراحل ساخت انیمیشن دوره ویری (V_ray) راینو(Rhino)

در این آموزش رایگان شما با نحوه ساخت انیمیشن در فضای راینو آشنا می شوید.

با ما همراه باشید

 طبق جلسات آموزشی که برایتان گذاشتیم هر رندری که از صحنه گرفته میشد یک عکس(شات) بود ولی  اگر این عکس هارا کنار هم بگذارید به طور مثال 5 ثانیه انیمیشن ایجاد میکند.

در یک انیمیشن معمولی اگر بخواهید یک ثانیه انیمیشن داشته باشید باید 24 تا حداقل رندر گرفته باشید.

پس قابل ذکر است که انیمیشن زمان بیشتری را میطلبد نسبت به یک رندر تک شات.

به طور مثال اگر بخواهید 5 ثانیه انیمیشن داشته باشید باید 120 تا رندر بگیرید و به طور کل پروسه زمان بری می باشد.

اگر تصویر زیر را مشاهده کنید میبینید که در یک ثانیه هم میتوان به طور مثال 60 رندر داشته باشد و هم 10 تا رندر 

و قطعا مدت زمان تصاویر با تعداد 10 تا کمتر است اما کیفیت انیمیشن سازی در انتها به مشکل بر میخورد و از جذابیت بصری به دور است.

پس بهتر است 24 تا 30 رندر در هر ثانیه از انیمیشن خود داشته باشید .

 لازم به ذکر است که انیمیشن سازی با نرم افزار های متنوعی صورت میگیرد.

برای ساخت انیمیشن ابتدا در نرم افزار راینو وارد شده و در بخش Render Tools از Set up path animation استفاده کنید.

برای اینکه انیمیشن داشته باشیم نیاز به یکسری خطوط راهنما داریم که نرم افزار راینو متوجه بشود که در این مسیر دوربین حرکت کند یا چه هدفی داشته باشد.

ارتفاع و محل این خط ها مهم می باشد.

بعد از اتمام خطوط  در بخش Set up path animation که وارد شوید با این نوشته زیر مواجه می شوید که باید مسیر دوربین خود را مشخص کنید.که هم میتواند خط باشد و هم نقطه.

شما آن نقطه یا خط را در صحنه انتخاب کنید.

بعد با تصویر زیر مواجه هستید.که باید هدف دوربین را اینبار مشخص کنید.

بعد از اینکه مسیر و هدف دوربین را مشخص کردید پنجره ای برایتان باز می شود.

در بخش Number of frames باید تعداد فریم های خود را بنویسید

به طور پیش فرض ویری در راینو درهر ثانیه 30 فریم می پذیرد.به طور مثال که طبق تصویر رو 100 می باشد شما باید 100 رندر بگیرد تا 4 ثانیه انیمیشن داشته باشید. 

File type که همان فرمت تصویر باید باشد که پیش فرض آن معقول است.

Capture method یعنی اون مدلی که انیمیشن را می خواهید ببینید و مابقی به حالت پیش فرض مطلوب می باشد و می توانید تغییر دهید.و یک نام برای انیمیشن در پارامتر آخر آن بنویسید.

بعد از اینکه Ok را انتخاب کردین انیمیشن ساخته شده فقط باید Preview را در بالای صفحه انتخاب کنید.

برای تنظیماتی که باید در Asset Editor انجام دهید ابتدا تیک رندر Interactive را بردارید تا گزینه انیمیشن(Animation) برایتان تعریف شود.

Time segment می تواند رو پیش فرض خودش که درواقع همان انیمیشنی که درست کردید باشد یا رو حالت Frame range  که میتوانید تعریف کنید ااز کدام فریم تا فریم انتخابی شما رندر بگیرد.که با Start و End  مشخص شده است.

اگر Get Animation Range را بزنید درواقع از ابتدا تا انتهای انیمیشن خودتان را میتوانید متوجه شوید که چند فریم است.

گزینه Motion Blur را روشن کنید درواقع یک حالت تاری در موضوع ایجاد میکند که حس حرکت می دهد.که در این صورت حواستان به Shutter Speed باشد که کم و زیاد کردن آن رو Motion Blur تاثیر دارد.

برای یادگیری مطالب Shutter Speed و مابقی مباحث دوربین به مقاله مربوطه آن که در سایت موجود است نگاهی بیندازید.

توجه داشته باشید که قبل از گرفتن رندر در قسمت تنظیمات بخش Render Output  گزینه Save Image را فعال کنید و یک محلی برای ذخیره شدن عکس ها انتخاب کنید.

5/5