نحوه استفاده از OBJ درنرم افزار اسکچاپ

در این مقاله قصد داریم تا با نحوه ی استفاده ازمدل های سه بعدی با فرمت OBJ درنرم افزار اسکچاپ آشنا شویم.

پس از دانلود مدل سه بعدی با فرمت OBJ به یکی از دو نرم افزار جانبی به نام های Transmutr و یا 3d Builder نیاز داریم که از این فرمت پشتیبانی میکنند.

این دو نرم افزار را میتوانید از اینترنت دانلود نمایید.این نرم افزارها برای دوستانی که از نرم افزار اسکچاپ استفاده میکنند به شدت توصیه میشود.

برای وارد کردن مدل سه بعدی با فرمت OBJ به نرم افزار 3d Builder ابتدا نرم افزار را اجرا میکنیم.سپس گزینه ی New scene را انتخاب میکنیم.

سپس گزینه ی New scene را انتخاب کرده و پس از آن گزینه ی Open را انتخاب میکنیم و یا میتوانید با کلیک و درگ آبجکت مورد نظرتان را وارد نرم افزار کنید.

اکنون میخواهیم آبجکت مورد نظرمان را وارد نرم افزار اسکچاپ کنیم و از مدل سه بعدی مورد نظرمان یک خروجی با فرمت STL بگیریم.

برای اینکار گزینه ی save as را انتخاب میکنیم و فرمت آن را بر روی STL Format قرار میدهیم و سپس save را میزنیم تا در محل مورد نظرمان که تعیین کردیم ذخیره شود.

حال میخواهیم با استفاده از نرم افزار transmutr فرمت مدل سه بعدی مورد نظرمان را تغییر بدهیم.برای اینکار نرم افزار Transmutr artist را اجرا میکنیم.

آبجکت مورد نظر را داخل نرم افزار درگ کنید.از بخش Geometry میتوانید پارامتر هایی نظیر مقیاس ،واحد و… مدل سه بعدی را تنظیم نمایید و

 سپس پس از تنظیمات دلخواه مورد نظرتان گزینه ی Transmute را انتخاب نمایید.

اکنون محل ذخیره ی آبجکت مورد نظرمان را تعیین کرده و گزینه ی Save را میزنیم و میبینیم که مدل سه بعدی مورد نظرمان را با فایل اسکچاپ ذخیره میکند.

اکنون تنها کاری که باید انجام دهیم این است که فایل مدل سه بعدی مان را وارد نرم افزار اسکچاپ کنیم 

و میبینیم که خیلی راحت مدل سه بعدی مان وارد نرم افزار شده و فرمت ان با نرم افزار اسکچاپ سازگار میباشد.

5/5