در این مقاله قصد داریم شما را با نرم افزار راینو به طور کامل آشنا کنیم و به برتری این نرم افزار نسبت به بقیه نرم افزار های مدلسازی شبیه سازی معماری بپردازیم.
با ما همراه باشید.

وقتی نرم افزار راینو (Rhino ) را باز می کنید با صفحه نمایش زیر رو به رو می شوید که یکسری شباهت ها با نرم افزار های معماری تری دی مکس و اتوکد دارد که به آنها هم خواهیم پرداخت.

1.اولین برتری این نرم افزار نسبت به اکثر نرم افزار ها این است که داخل راینو یک قسمتی به نام command دارید که شبیه به اتوکد است و میتوانید در این قسمت دستور هایی که نیاز د ارید را تایپ کنید تا فعال شود.

2.دومین قابلیت این نرم افزار این است که میتوانید به طور کامل طرح های دو بعدی خود را همراه با دیتیل ها /آکس بندی ها و مابقی جزئیات بکشید.و درواقع تمام دستور هایی که در نرم افزار اتوکد وجود دارد در این نرم افزار شبیه سازی معماری هم موجود می باشد و کار شمارا راحت تر می کند.

3.و مهم ترین برتری راینو که اکثرا با این مضمون آن را میشناسند قابلیت طراحی پارامتریک و مدلسازی احجام پیچیده است. 

و همینطور راینو اجازه آنالیز سازه و سایت را به شما می دهد که این اتفاق بسیار در معماری مهم هستش زیرا که سعی بر اینه که ساختمان ها بهینه ساخته شود و بطوری باشد که انرژی کمتری از فضا را مصرف کند (انرژی پایدار) و راینو با وجود آنالیز هایی که دارد در این زمینه بسیار کمک کنده هستش.

4.با استفاده از پلاگین هایی که برای نرم افزار راینو وجود دارد دیگر این امکان را به شما می دهد که از یک نرم افزار به نرم افزار دیگر انتقال کار نداشته باشید و طراحی دو بعدی و سه بعدی خود را یک جا در نرم افزار راینو با اندازه های استاندارد انجام دهید.

برای مشاهده پلاگین های راینو میتوانید وارد سایت food4rhino.com شوید.که در مقالات بعدی بیشتر به این سایت و پلاگین های موجود در آن می پردازیم.

حال سوالی که بسیار مهم است و برای بسیاری از هنرجویان پیش می آید این است که آیا می شود داخل نرم افزار راینو یک رندر رئال از کارمون داشته باشیم؟

شما با مشاهده تصاویر زیر که با استفاده از پلاگین ویری در نرم افزار راینو رندر  گرفته شده است متوجه کیفیت صحنه ها می شوید.
تصاویر  زیر مربوط به  رندرهای خارجی پکیج آموزش ویری برای راینو می باشد.

حال خروجی هایی از صحنه های داخلی را که در محیط راینو مدلسازی شده اند و  توسط هنرجویان پکیج آموزش ویری برای راینو به سرانجام رسیده اند را مشاهده کنید.

5/5