دستورات کاربردی در راینو ( Rhino )

در این مقاله قصد داریم شما را  با بقیه دستورات کاربردی نرم افزار راینو آشنا کنیم و به آن ها بپردازیم.با ما همراه باشید.

در ابن بخش به دستور Fillet surface و زیر مجموعه های آن خواهیم پرداخت.

بعد از انتخاب این گزینه می توانید در راهنمای صفحه نمایش مقدار radios خود را تغییر دهید

صفحاتی که ترسیم کرده اید و می خواهید آن هارا بهم فیلت کنید را بعد از انتخاب دستور آن هارا هم انتخاب می کنید تا  صفحات بهم متصل شود.

دستور بعدی که Extend surface  می باشد با آن میتوانید لبه های صفحه خود را تغییر مکان دهید و در جایگاه اصلی قرار دهید.

درواقع در راستای طولی و عرضی دلخواه خود میتواند تغییرات داشته باشد.

دستور بعدی که Chamfer surface می باشد که بعد از انتخاب آن باید مقدار distance مربوطه را تعریف کنید و بعد در موضوع سه بعدی خود را هم همان مقدار را تعیین کنید.

 

در نهایت chamfer توسط یک خط مستقیم صفحه هارا بهم متصل می کند.

دستور بعدی که Variable radius surface filletمی باشد که زمانی که صفحات بهم متصل هستند اما می خواهید لبه های آن را فیلت کنید و با انتخاب کردن نقطه و هدایت کردن آن به سمت دلخواه خود تغییرات جدیدی را مشاهده خواهید کرد

حال اگر بخواهید لبه ها chamfer شوند و به صورت یک خط راست بهم متصل شوند گزینه Variable radius surface blend را باید انتخاب کنید.

و بعد می توانید قسمت های اضافه خطوط صفحه خود را پاک کنید و با استفاده از این دستور تغییری کاربردی در حجم خود ایجاد کنید.

دستور Blend surface را اگر انتخاب کنید به شما می گوید که در ابتدا edge خود را انتخاب کنید که درواقع همان لبه surface شما می باشد و بعد صفحات منحنی شما را به همان صورتی که وجود دارد بهم متصل می کند.

بعد از انتخاب لبه های surface پنجره ای برایتان باز می شود که می تواند یکسری تغییرات برای منحنی که ایجاد کردید انجام دهید.

دستور Offset surface از صفحه شما Offset (مشابه سازی با فواصل معین) تهیه می کند.ابتدا صفحه خود را انتخاب کنید و در جهت مورد نظرتان کلیک کنید تا دستور برایتان اعمال شود.

اگر می خواهید عمل oFFSET برای شما نامنظم انجام شود یا به عبارتی خودتان نقطه های Surface را تعیین کنید که به کدام سمت هدایت شود باید از دستور تصویر زیر استفاده کنید.

برای دستور Match surface در ابتدارلبه های edge خود را انتخاب کرده و بعد لبه edge دومی را انتخاب کنید آنها را بهم وصل می کند.

دستور Merge surface صفحات را merge می کند و درواقع یک surface جدید ایجاد می شود.

برای استفاده از این دستور باید طول دو صفحه مساوی باشد.

امیدواریم تا اینجای مطالب گفته شده مورد استقبال دوستان و هنرجویان عزیز مجموعه آموزشی قوری قرار گرفته باشه.با ما همراه باشید که قراره در باره تمامی مباحث نرم افزار راینو به صورت گام به گام پیش بریم .

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *