چگونه یک رندر رئال بگیریم (V-ray For Sketchup)

در این مقاله قصد داریم به نکات اصلی درمورد یک رندر رئال در ویری برای اسکچاپ بپردازیم.

همانطور که می دانید ویری یک موتور رندر بسیار قدرتمند می باشد و با دانستن چند نکته شاهد پیشرفت های بسیاری در رندرهای خود خواهید بود .

پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید 

1.نورپردازی صحیح 

2.دیتیل و جزئیات دقیق

3.متریال دهی صحیح

4.محیط سازی

5.کادربندی 

6.پست پروداکشن (نرم افزار فتوشاپ)

دیتیل و جزئیات 

خیلی مهم هستش که جزئیات صحنه شما به واقعیت نزدیک باشد این که بجای اینکه فقط یک texture روی یک سطح قرار دهید باید یک دیتیل مناسب برای آن قرار دهید 

چیزهایی که کار شما را به واقعیت نزدیک کند در نتیجه باعث یک رندر مطلوب می شود 

متریال سازی  

هنگام متریال سازی باید توجه داشته باشید که خصوصیات مربوط به آن متریال را باید در نظر بگیرید به عنوان مثال جنس مربوط به آن متریال میزان صاف بودن سطح یا زبر بودن آن

میزان شفافیت و بازتاب نور آن متریال 

متریال ها ویژگی های متفاوتی دارند که ما باید در متریال سازی به آنها توجه کنید

به عنوان مثال بازتاب نور از متریالی مانند چوب بازتاب محوتری نسبت بازتاب سنگ دارد  

درواقع شما باید به این درک برسید که بتوانید تشخیص دهید در هر متریال چه تنظیماتی را باید در نظر گرفت 

ایجاد یک محیط نزدیک به واقعیت

این موضوع اهمیت بسیار زیادی به خصوص در رندر های خارجی دارد ایجاد یک محیط طبیعی این محیط می تواند شامل بسیاری از موارد باشد مثل درختان , سایه و بازتاب درختان روی شیشه های ساختمان , ایجاد ساختمان های همسایه و بسیاری از موارد اینچنینی دیگر 

پس اگر می خواهید نتیجه مطلوبی از رندر خود بگیرید حتما فضاهای شهری موجود را اطراف کارتان مدل سازی کنید 

دو تصویر زیر را با هم مقایسه کنید  فضا سازی که انجام شده است حتی روی نور صحنه هم تاثیر گذاشته است 

کادربندی 

اینکه دوربین ما چگونه قرار گیرد به چه مواردی باید باید توجه شود تا از یک پرسپکتیو درست رندر بگیرید 

توجه داشته باشید که این موضوع اهمیت بسیاری در کیفیت رندر و کار نهایی شما دارد 

درواقع در کادربندی رندر خود نگاه عکاسی به رندر داشته باشید 

برای اینکه بخواهید از پرسپکتیو دو نقطه ای رندر بگیرید باید حداقل در فاصه 50 تا 100 متری سوژه قرار بگیرید تا خروجی مناسبی داشته باشید 

پست پروداکشن  

توسط برنامه فتوشاپ شما می توانید رندر خود را بیشتر به واقعیت نزدیک کنید 

به عنوان مثال رنگ ها و نور ها را تغییر دهید نور گرم یا سرد وارد صحنه خود کنید فیگور های مختلفی مثل پوشش گیاهی , انسان ,ماشین و بسیاری از جزئیات دیگر را وارد صحنه خود کنید