آکادمی معماری قوری
آموزش نرمافزارهای معماری
در این مقاله به صورت جامع و تصویری به آموزش رایگان مدل سازی میز در نرم افزار تری دی مکس (3D Max) میپردازیم.
برای مدل سازی میز در تری دی مکس ابتدا از بخش create و سپس از بخش Standard Primitives یک Cylinder یا استوانه رسم میکنیم.
سپس از پنجره Modify که مربوط به ویرایش آبجکت ها میباشد
radius یا شعاع آن را 550 میلیمتر و height یا ارتفاع آن را بر روی 4.0 میلیمتر تنظیم میکنیم.
اکنون وارد ویو Top شده و از بخش Parameters گزینه Slice from را بر روی 180 درجه تعیین میکنیم.
سپس پنجره تنظیمات Grid and Snap را باز کرده و گزینه Angle یا زاویه آن را بر روی 90 تنظیم میکنیم.
اکنون در پنجره Move transform گزینه offset screen را در محور x ها بر روی 45 قرار میدهیم.
سپس در پنجره Adjust pivot گزینه ی affect pivot only را انتخاب میکنیم
اکنون ابزار Mirror را انتخاب کرده و نوع آن را روی Copy گذاشته و Ok را میزنیم.
همان طور که در تصویر میبینید با استفاده از ابزار Mirror توانستیم که از شکل مورد نظر یک کپی به صورت قرینه داشته باشیم.
اکنون وارد ویو Front شده و از بخش Create یک rectangle یا مستطیل انتخاب میکنیم.
سپس پنجره Grid and snap settings را باز کرده و گزینه vertex ( رأس) را انتخاب میکنیم
و همانند شکل زیر آن را در وسط استوانه ها قرار میدهیم
سپس بر روی آن کلیک راست کرده و از بخش Convert to گزینه Convert to editable spline را انتخاب میکنیم.
سپس از پنجره ی Editable spline گزینه ی segment را انتخاب میکنیم و خطوط مستطیل را بر روی خطوط استوانه تنظیم میکنیم.
اکنون آن را انتخاب کرده و از بخش Modifier list گزینه ی Extrude را انتخاب میکنیم
و اینبار گزینه ی convert to editable poly را انتخاب میکنیم.
سپس طول مستطیل را افزایش میدهیم.
حال از بخش Modifier list گزینه ی shell را انتخاب میکنیم.
و از بخش parameters آن Inner amount را بر روی عدد 4 قرار میدهیم.
حال کل آبجکت را انتخاب کرده و از طریق نوار Group آن را به یک گروه تبدیل میکنیم
و سپس برای آن یک رنگ تعیین میکنیم.
اکنون وارد ویو front شده و سه خط داخلی مستطیل را انتخاب و از منوی Group کزینه ی open را میزینیم.
مجددا گزینه ی Convert to editable poly را انتخاب میکنیم
حال مجددا یک rectangle انتخاب کرده و و آن را همانند تصویر در زیر استوانه ها قرار داده و سپس از منوی group گزینه ی close را انتخاب میکنیم.
حال ابزار align و سپس مستطیل کوچک را انتخاب کرده و در پنجره ی تنظیمات آن
هر سه پوزیشن را انتخاب کرده و Target Object را بر روی center (مرکز )قرار میدهیم.
و سپس مستطیل را در وسط آبجکت قرار میدهیم
و سپس گزینه ی convert to editable poly را میزنیم.
اکنون با استفاده از ابزار edit poly گزینه ی Vertex خطوط مستطیل را به شکل زیر تغییر میدهیم.
و سپس لبه های آن را توسط ابزار fillet نرم میکنیم.
سپس از پنجره ی editable spline گزینه ی interpolation را انتخاب و step آن را روی 50 قرار میدهیم.
اکنون وارد ویو top شده و خط پایه ی میز را انتخاب و یکی دیگر از آن کپی گرفته و در سمت دیگر میز قرار میدهیم.
اکنون با استفاده از ابزار line یک خط افقی در بین دو پایه میز رسم میکنیم.
سپس از پنجره geometry گزینه ی attach را انتخاب کرده و در بخش rendering گزینه های Enable را در رندر و ویو پورت انتخاب میکنیم.
و سپس Thickness یا ضخامت آن ها را بر روی 0.7 قرار میدهیم و آن را یک گروه میکنیم.
و آن را وارد صحنه ی مورد نظر کرده و از آن رندر میگیریم.
منبع :YouTube
برای تماشای آموزش رایگان مدل سازی میز فیلتر شکن خود را روشن کرده و ویدیو زیر را پلی (Play) کنید.
کافیست روی گزینه زیر کلیک کنید تا با مشارکتی کوچک کد تخفیف 20 درصدی دریافت کنید