در این مقاله به آموزش مدل سازی مبل مدرن در نرم افزار تری دی مکس (3D Max) میپردازیم و یاد میگیریم که چگونه با استفاده از مدیفایر های تری دی مکس مدل سازی کنیم.

مدل سازی مبل مدرن در تری دی مکس (3D Max)

برای مدل سازی مبل ابتدا از بخش Create سپس از بخش Splines یک Arc یا کمان انتخاب میکنیم.

سپس از بخش Modifier List مدیفایر Edit spline را انتخاب میکنیم

توسط این مدیفایر میتوانیم Spline مورد نظر را ویرایش یا edit کنیم.

اکنون اگر نیاز است فرم کمان مورد نظر را اصلاح میکنیم.

از بخش Modifier List مدیفایر extrude را انتخاب کرده و سپس از بخش Modify وارد تنظیمات آن میشویم و

amount یا مقدار آن را بر روی 61 سانتی متر قرار میدهیم.

اکنون میخواهیم که به آبجکت مورد نظر ضخامت دهیم 

برای اینکار از مدیفایر Shell استفاده میکنیم.

در بخش پارامتر های آن inner amount را بر روی 8 سانتی متر قرار میدهیم.

اکنون از بخش Modifier list مدیفایر FFD را انتخاب میکنیم

این مدیفایر به ما این امکان میدهد که بتوانیم توسط نقاط کنترل،فرم آبجکت خود را کنترل نماییم.

اکنون با استفاده از این مدیفایر آبجکت مورد نظر را مطابق تصویر زیر تغییر میدهیم.

اکنون با استفاده از edit poly تعدادی از خطوط آبجکت را انتخاب کرده 

و سپس با استفاده از ابزار extrude در آن فرو رفتگی ایجاد میکنیم.

سپس بقیه خطوط را انتخاب کرده و با استفاده از edit poly صفحه ها را به سمت بیرون میکشیم.

اکنون ابزار swift loop را انتخاب کرده و نزدیک به لبه های آبجکت یک خط ایجاد میکنیم

و سپس یک خط عمودی در قسمت دسته مبل رسم میکنیم

سپس با استفاده از edit poly صفحه های آن را انتخاب کرده و کمی در آن برآمدگی ایجاد میکنیم

و سپس برای نرم و یک دست شدن لبه های آبجکت از مدیفایر Turbo smooth استفاده میکنیم.

حال میخواهیم که محل نشیمن مبل را مدل سازی کنیم

برای اینکار وارد ویو top میشویم و سپس یک box انتخاب میکنیم و در محل مناسب آن قرار میدهیم.

سپس وارد تنظیمات آن شده و ارتفاع یا Height آن را بر روی 12 سانتی متر قرار میدهیم

و تعداد segment های آن را در طول و عرض 5 تعیین میکنیم.

سپس وارد ویو Top شده و توسط edit poly خطوط Box را به حالت لبه های مبل فرم میدهیم .

اکنون Box را ایزوله کرده و از آن یک کپی میگیریم و سپس توسط  swift loop  دو خط نزدیک به لبه های آن ایجاد کرده 

و سپس توسط مدیفایر Turbo smooth لبه های تیز آن را نرم میکنیم.

اکنون box کپی شده را انتخاب کرده و سپس توسط edit poly کمی ارتفاع آن را بیشتر کرده

و خطوط تشکیل دهنده ی لبه ی آن را انتخاب و با استفاده از ابزار Chamfer و extrude در لبه های آن فرو رفتگی ایجاد میکنیم.

و با استفاده از turbo smooth لبه های آن را نرم میکنیم.

سپس با استفاده از مدیفایر FFD سطوح آن را انتخاب کرده و در آن بر آمدگی ایجاد میکنیم.

اکنون آن را بر روی Box قبلی قرار میدهیم.

و با استفاده از FFD دهانه ی Box را به شکل مبل در میاوریم.

اکنون مدل سازی مبل به اتمام رسیده است و فقط نیاز است که پایه های آن را ترسیم کنیم

برای پایه های میز یک Cylinder یا استوانه انتخاب میکنیم

و Radius یا شعاع آن را بر روی 1.4 سانتی متر و ارتفاع آن را بر روی 10 سانتی متر قرار میدیم

سپس توسط edit poly دهانه ی بالایی آن را کمی بیشتر و دهانه ی پایین را کمتر میکنیم

و سپس صفحه ی بالا را پاک میکنیم و توسط Chamfer لبه ی آن را نرم تر میکنیم و سپس turbo Smooth را میزنیم.

اکنون پایه های مبل را کپی کرده و در 4 طرف آن قرار میدهیم.

برای تماشای آموزش مدل سازی مبل مدرن در نرم افزار تری دی مکس (3D Max) فیلتر شکن خود را روشن و ویدیو زیر را Play کنید.

5/5