آکادمی معماری قوری
آموزش نرمافزارهای معماری
در این مقاله به صورت جامع و تصویری به آموزش مدل سازی بالش با Cloth Modifier در نرم افزار تری دی مکس (3D Max) میپردازیم.
برای آن که یک بالش را در نرم افزار تری دی مکس مدل سازی نماییم
ابتدا از پنجره Create بخش Standard primitives یک Box ایجاد میکنیم.
و سپس کلیک راست کرده و گزینه Convert to editable poly را انتخاب میکنیم
و با استفاده از ابزار Connect در سطح آن 9 عدد segments به صورت افقی و عمودی ایجاد میکنیم.
اکنون از بخش Modifier List مادیفایر Cloth را انتخاب میکنیم
همانطور که از اسم این مادیفایر مشخص میباشد،توسط این مادیفایر میتوانیم ساختار آبجکت ها را به ساختار پارچه ای شکل تبدیل کنیم.
اکنون در پنجره ی Object properties گزینه ی Cloth را انتخاب کرده و سپس presets را بر روی silk قرار میدهیم
و pressure را بر روی مقدار 2.5 تنظیم میکنیم و سپس Ok را میزنیم و گزینه ی Simulate (شبیه سازی) را انتخاب میکنیم.
پس از انتخاب این گزینه پنجره ای که نشان دهنده ی عملیات شبیه سازی میباشد به نمایش در خواهد آمد
و آبجکت مورد نظر به شکل بالش در میاید.
اکنون میخواهیم که کمی ساختار بالش را طبیعی تر کرده و لبه های آن را مقدار ی مچاله کنیم.
برای اینکار بر روی آبجکت کلیک راست کرده و گزینه ی convert to editable poly را انتخاب میکنیم.
سپس با استفاده از ابزار Cut لبه ی بالایی بالش را در دو طرف برش میزنیم
و سپس Vertex را انتخاب کرده تا نقاط رأس پلی گان ها به نمایش در آیند.
سپس یکی از نقاط را انتخاب و کمی ماوس را به سمت پایین درگ میکنیم
و به همین روش کمی لبه های بالش را بالا و پایین میکنیم.
اکنون برای آن که لبه های بالش نرم تر شوند از بخش Modifier List مادیفایر Turbo smooth را انتخاب میکنیم
همان طور که در تصویر میبینید با استفاده از این مادیفایر لبه های بالش نرم تر شده و حالت طبیعی تری به خود گرفته اند.
اکنون از بخش Modifier List گزینه ی Edit poly را انتخاب میکنیم
و سپس از بخش Selection(انتخاب) ابزار Loop را انتخاب میکنیم
و سپس خط میانی لبه ی بالش را انتخاب و ابزار Extrude را اجرا مینماییم
و در لبه ی بالش یک بر آمدگی ایجاد میکنیم و مجددا با استفاده از Turbo smooth لبه را نرم میکنیم.
اکنون مجددا مادیفایر Cloth را زده و Add Objects را انتخاب میکنیم
و در پنجره ی تنظیمات آن presets را بر روی generic hesvy قرار داده و Pressure را بر روی عدد 2 قرار میدهیم
و Gravity آن را بر روی -100 قرار میدهیم و Simulate را انتخاب میکنیم
و در آخر یک بار دیگر برای نرم شدن لبه ها از Turbo smooth استفاده میکنیم.
برای تماشای آموزش مدل سازی بالش با Cloth Modifier در نرم افزار تری دی مکس (3D Max) فیلتر شکن خود را روشن کرده و ویدیو زیر را پلی (Play) کنید.
کافیست روی گزینه زیر کلیک کنید تا با مشارکتی کوچک کد تخفیف 20 درصدی دریافت کنید