در این مقاله قصد داریم شمارا با دستور Rectangle Light اشنا کنیم و بتوانید یک نور پردازی قابل قبول داشته باشید.با ما همراه باشید.

با تنظیمات Rectangle Light تا حدی آشنا شدید اما می خواهیم دوباره به ان بپردازیم 

در بخش تنظیمات گزینه Portal Light که دارای دو بخش Simple و Accurate می باشد که درواقع Simple  نوری که اطراف Rectangle Light است را به سمت داخل جهت فلش نور (برخلاف) می کشاند.

و وقتی از آن استفاده می کنید.

 

اگر در حالت Accurate باشد سایه های اطراف صحنه را تاثیر می دهد در داخل رندر و تایم رندر را هم معمولا بالاتر می برد.

و وقتی از Portal Light استفاده می کنید دیگر رنگ و مابقی منبع نور ها خاموش می شوند.

برای نور پردازی هالوژن ها هم در رندر داخلی می توانیم از حالت Disk استفاده بکنیم که در واقع در صحنه شب تاثیرش در نور سطح زمین می باشد که بیشتر با آن اشنا خواهیم شد.

اگر می خواهید پشت نمای بیرونی خود بک گراندی داشته باشید و تاثیرش را در صحنه داخلی خود ببینید 

در ابتدا Invisible را فعال کنید که منبع نور را نبینیم و فقط حضورش در صحنه باشد 

و بعد یک ارک رسم می کنید در قسمت جلوی پنجره و تا ارتفاع مورد نظر پوشش دهید.

Arc را انتخاب کرده و یک متریال به آن می دهیم.

در ابتدا کلیک راست در بخش متریال  و بعد متریال Emissive را انتخاب کرده 

و بعد از کلیک راست  Apply To Selection را انتخاب می کنید.

و برای Color می توانیم از یک بک گراند استفاده کنیم.

می توانید نمونه ای از عکس هارا سرچ کنید و نمونه مورد نظر با صحنه خود را سیو کنید.

برای اینکه وقتی Material Override به صحنه می دهید بخواهید قسمتی یا ابکجتی با همون حالت قبلی خود بماند باید قسمت اخر متریال ها گزینه Can be Overridden را خاموش کنیم.

نکته مهمی که وقتی داریم از بک گراند استفاده می کنیم وجود دارد این است که باید نور وارد شده در داخل فضا با نور متریال Emissive همخوانی داشته باشد.

در ادامه بخش تنظیمات اگر U Size را بزرگتر کنید سایز نور بزرگتر می شود و البته دستی هم می توان اینکار را انجام داد.

و مقدار نور خود را هم با Iso  می توانید کم و زیاد کنید و به نور دلخواه برا یصحنه خود برسید.