دانلود آبجکت ستون و قرنیز

در این صفحه برای دوستان و هنرجویان گروه آکادمی معماری قوری مجموعه ای از آبجکت سه بعدی مورد نیاز فضای داخلی و خارجی پروژتون رو آماده کردیم تا با استفاده از آن ها بهترین جزئیات را داشته باشید تا جلوه ویژه ای به کار خودتون بدهید.

آبجکت های متنوعی از ستون و قرنیز را برای هرنوع سبکی که مد نظر داشته باشید قرار دادیم .و شما با توجه به سلایق و فضایی که دارید آبجکت مربوطه خود را انتخاب و دانلود کنید.

این آبجکت ها در نرم افزار اسکچاپ گرداوری شده اند و مورد استفاده با موتور رندر ویری هم می باشند و شما با استفاده از این آبجکت ها میتونید در مدت زمان روند پروژه خودتون صرفه جویی کنید.

سُتون عضوی از سازه است به شکل عمودی که معمولاً برای انتقال و حمل بار سازه‌های بالایی به سازه‌های زیرین ایجاد می‌شود. سازه‌های مهندسی با هدف مشابه عبارتند از تاق و فرسب. البته ستون ممکن است وزن هیچ سازه‌ای را تحمل نکند و تنها برای زیبایی باشد. در مهندسی سازه، ستون به عضوی گفته می‌شود که نیروی فشاری را تحمل کند؛ بنابراین در ستون‌ها، بحث کمانش مطرح و عاملی تعیین‌کننده‌است. رفتار کمانشی ستون با پارامتری بنام ضریب لاغری (KL/r) تعریف می‌شود.

تاریخچه

در معماری مصر باستان ایمهوتپ معمار ۲۶۰۰ سال پیش از میلاد از ستون‌های سنگی استفاده کرد که سطح کنده‌کاری شده آن‌ها نمایش دهنده دسته‌های نی بود. بعضی از زیباترین نمونه‌های ستون دنیای باستان در ایران روزگار امپراطوری هخامنشیان و در تخت جمشید دیده می‌شود. ستون در کل به ۲ دسته بتنی و فلزی تقسیم می‌شود. ستون‌هایی که در تخت جمشید و دیگر بناهای تاریخی ساخته شده‌است در حقیقت از اصول نری و مادگی برای درهم کشیدن این ستون‌ها استفاده می‌شود. این امر موجب یک تکه شدن انواع ستون‌ها می‌باشد که در شکوه وخلای این بناها و همچنین نقش ایستایی آن نقش مهمی دارد.

قرنیز نواری از سنگ یا چوب یا پلاستیک یا بتن و سیمان بوده که در پایین دیوار و در امتداد آن نصب می‌شود. قرنیز عموماً نسبت به دیوار برجسته بوده و مهمترین وظیفه قرنیز محافظت از نازک کاری دیوار در برابر صدمات ناشی از برخورد اسباب و اثاثیه و جلوگیری از نفوذ مستقیم رطوبت و آب از کف به دیوار می‌باشد.

کاربردهای قرنیز

این روزها از قرنیز به دلایل مختلفی در ساختمان ها و خانه ها استفاده می شود. قرنیز می تواند از طریق اتصال کف اتاق با دیوار هارمونی خاصی در فضا ایجاد کند و از نظر از حیث زیبایی شناسی مهم است. همچنین قرنیز با پوشاندن لایه بیرونی دیوارها از آن در برابر صدمات فیزیکی مانند برخورد کمد و یا مبل محافظت کند. مهم تر از آن قرنیز مثل یک مانع از رسیدن آب و رطوبت به دیوار محافظت کرده و درنهایت از پوسیدگی و فرسایش دیوار جلوگیری به عمل می آورد. پس استفاده از قرنیز تیری ست با دو نشان؛ هم زیبایی و هم محافظت از دیوارها را تضمین می کند

انواع قرنیز

  • قرنیز چوبی
  • قرنیز PVC یا وینیل
  • قرنیز پلاستیکی
  • قرنیز سنگی
  • قرنیز سرامیکی

منبع متن:wikipedia