دانلود آبجکت میز ناهار خوری

در این صفحه برای هنرجویان و همراهان گروه آکادمی معماری قوری مجموعه ای از آبجکت های سه بعدی میز ناهار خوری را به صورت رایگان قرار دادیم که می توانید به راحتی دانلود کنید و زیبایی بصری صحنتون رو بالا ببرید .این آبجکت ها در نرم افزار اسکچاپ مدلسازی شده اند و نمونه ای از بهترین آن هارا گرد آوری کردیم و برایتان قرار دادیم تا نهایت استفاده را از آن ها برای بهتر شدن پروژتون ببرید…درواقع این آبجکت های میز ناهار خوری در انواع و اقسام مختلفی اعم از مدرن/کلاسیک و … وجود دارد و شما باید متناسب با فضای داخلی که برای صحنتون دارید  آبجکت مورد نظر خود را در نظر بگیرید.

میز وسیله‌ای از اثاث خانه است که از یک صفحهٔ رویی و پایه‌هایی که آن را نگه می‌دارند تشکیل شده‌است و غالباً برای نگه داشتن غذا یا وسایل دیگر در ارتفاعی مناسب برای استفادهٔ راحت در هنگام نشستن به کار می‌رود.

میزهای بسیار قدیمی در مصر کشف شده‌اند که با فلز یا سنگ ساخته شده بوده و برای قرار دادن اشیاء به کار برده می‌شدند اما جهت نشستن کاربرد نداشته‌اند. یونانی‌ها و رومیهای قدیم نیز از میز استفاده می‌کردند.

میز اکثراً به همراه صندلی به کار برده می‌شود. رویهٔ برخی از میزها دارای لولا بوده و باز و بسته می‌شوند و گاهی قابل تنظیم نیز هستند برخی از میزها نیز دارای قطعاتی جدا شونده هستند. تعدادی از میزها کوچک و تا شو بوده و قابل حمل کردن هستند. میزهایی نیز در هواپیماها و بعضی خودروها در پشت صندلی تعبیه شده‌است که بسیار کوچک هستند و برای غذا خوردن در این مکان‌ها به کار می‌روند. میزها غالباً دارای چهار پایه هستند اما بعضی از آن‌ها ممکن است تنها یک پایه در وسط داشته باشند یا طراحی‌های دیگری داشته باشند. میزهای سه‌پایه در سده‌های هجدهم و نوزدهم میلادی در اروپا بسیار شایع بوده و برای گذاشتن شمع یا چای خوردن استفاده می‌شدند.

انواعی از میزها نیز برای کاربردهای ویژه ساخته شده‌اند که از آن میان می‌توان به موردهای زیر اشاره کرد:

  • میزک، عسلی، گلمیز، جلو مبلی: میز کوچک. همچنین خونچه یا خوانچه که میز و سفره کوچک است.
  • میز غذا، میز غذاخوری، میز ناهارخوری، تشتخوان (از سنگ مرمر و همچون آن)، خانپایه: برای خوردن غذا
سایز استاندارد میز های ناهار خوری:

تعداد شکل اندازه
دونفره مربع       ۹۰ در ۹۰ سانتی متر
دونفره دایره قطر ۷۰ سانتی متر
چهارنفره دایره قطر ۹۰، ۱۰۳ و یا ۱۲۰ سانتی متر
چهارنفره مستطیل ۹۰ در ۱۲۰ سانتی متر
شش نفره دایره ۱۴۰ سانتی متر
شش نفره مستطیل ۹۰ در ۱۶۰ سانتی متر
هشت نفره دایره ۱۶۰ سانتی متر
هشت نفره مستطیل ۹۰ در ۲۰۰ سانتی متر
ده نفره دایره ۱۸۰ سانتی متر
ده نفره مستطیل ۱۲۰ در ۲۰۰ سانتی متر
دوازده نفره دایره ۲۰۰ سانتی متر

دوازده نفره

مستطیل

۱۶۰ در ۲۰۰ سانتی متر

  • میزگرد، گردخوان: میزی که گرد باشد. (امروزه اصطلاح «میزگرد» برای بحث یا مذاکره دور هر گونه میزی بکار می‌رود)
  • میز کار، میز تحریر: ویژهٔ نوشتن، خواندن و دیگر کارهای شخصی،
  • میز عمل: ویژه عمل جراحی در بیمارستان‌ها،
  • کندوره، گندور: میز بزرگ،
  • میز توالت: ویژهٔ آرایش و پیرایش،
  • دوکاره: میز کار و غذاخوری،
  • میز لپ تاپ:میز لپ تاپ به دو شکل فن دار و بدون فن وجود دارد و برای کارکردن راحت با لپ تاپ استفاده می‌شوند. امروزه میزهای لپ تاپ با قابلیت تنظیم ارتفاع وجود دارند که موجب می شوند آسیب کمتری به فرد و لپ تاپ در اثر نشستن های طولانی وارد شود.

گونه‌های دیگر شامل میز «تنیس روی میز»، میز شطرنج، میز نقاشی، میز نجاری، میز بیلیارد، خوندست و جز آن است.

میز اکنون کاربرد زیادی دارد، برخی از گونه‌های میز عبارتند از: میز نهارخوری، میز تلویزیون، میز اداری، میز آرایش.

میز اداری که خود از اقلام مبلمان اداری محسوب میشود دارای زمینه ی کاری بسیار گسترده ای است. شیوه ها و سبک های ساخت به همراه نوآوری های جالب و ابتکاری برای این دسته از میز معمولا رقابت بیشتری ایجاد میکند.

میز اداری مدرن ، میز مدیریتی کلاسیک ، میز کنفرانس ، میز کار گروهی یا ورک استیشن ( Work Station ) ، میز سلطنتی و … همه از گونه های میز هستند که دارای اپشن های متفاوتی در هر سبک هستند و هم از زیر مجموعه های مبلمان اداری محسوب میشوند.

منبع متن:wikipedia