دانلود آبجکت گلدان

در این قسمت برای هنرجویان و همراهان گروه آکادمی معماری قوری مجموعه ای از آبجکت های سه بعدی گلدان را به صورت رایگان قرار دایم تا در پروژه های خود استفاده کنید و جلوه ویژه ای به رندر خود بدهید.این آبجکت ها با نرم افزار اسکچاپ مدلسازی شده اند و با دانلود کردن آنها به صورت Group شده در اختیارتون قرار میگیرند و قابل استفاده هستند.

درواقع اسکچاپ ( sketchUp ) که یکی از نرم افزار های بسیار ساده و کار آمد سه بعدی سازی در معماری می باشد می تواند خیلی در مدت زمان انجام پروژه های شما موثر باشد.

این آبجکت ها با تنوع و انواع مختلفی براتون وجود دارد که می تونه خیلی بهتون کمک کنه.

گلدان نام ظرفی است که معمولاً در آن گل یا گیاه قرار می‌دهند. ظرفی که گلها را دسته بسته در آن نهند. ظرف سفالین یا چینی و جز آن که در آن گلهای زمینی یا معطر کارند یا گلهای زینتی یا معطر از شاخ بریده نهند.
بعضی از گلدان‌ها کاربرد تزئینی دارند و بر روی آن‌ها طرح‌ها و نقش‌های زیبایی کشیده شده‌است. گلدانها از مواد و جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند که تاریخ و زمان و مکان و فرهنگ و دین نقش عمده ایی در آن دارد، گِل، چوب، برنز، مس، نقره، طلا،شیشه، پلاستیک و سرامیک از جمله موادی هستند که در ساخت گلدان از آن استفاده می‌شود. گلدان برای جاهای مختلفی همچون، لبهٔ پنجره، آویزان، باغ، محل کار، راهرو و.. ساخته می‌شود. گلدان یا به عبارتی: جای گل، محل زندگی (رویش) گل یا گیاه می‌باشد بعضی از گلدانها جهت زیبایی و دکوراسیون چیده و داخل آن نیز با گیاهان زینتی کاشته می‌شود برخی از گلدان‌‌ها هستند که جهت محافظت کاشته می‌شوند و در محل‌هایی کار گذاشته می‌شوند که مانع ورود، دید، و حتی ترافیک شود. بعضی نیز جهت پرچین یا ایمنی در لبه پله‌ها و بلندی‌ها قرار می‌دهند.

از نظر زبان فارسی «گلدان» از دو کلمه گل + دان تشکیل شده‌است، که یک کلمه مشتق است.

در طراحی دکوراسیون منزل از المان ها و متریال های مختلفی از جمله گلدان استفاده می شود. استفاده از گل و گیاه و چیدمان آن ها در خانه فضا را دگرگون و حس سرزندگی و شادابی ایجاد می کند. گیاهان علاوه بر ایجاد شادابی باعث تصویه هوا شده و ریه های شما را از هوای تازه پر می کنند.

استفاده از گل های آپارتمانی آرامش خاصی به وجود می آورند و پرورش آن ها حسی خوب به ساکنین می دهد، در واقع ورود گیاهان تزئینی به فضای خانه می تواند به عنوان سرگرمی برای افراد تلقی شود.

  • استفاده از گلدان های ساده

شما می توانید تعدادی گلدان ساده و زیبا را خریداری نموده و بر روی اپن، شلف، میز مبل، میز عسلی و یا هرجایی که دوست داشتید قرار دهید و از زیبایی آن لذت ببرید. گلدان های ساده هزینه زیادی را در بر نمی گیرند و خرید آن ها از لحاظ اقتصادی مقرون بصرفه می باشد. بسته به ترجیحات فردی، می توانید ظروف فلزی مدرن، گلدان های پلاستیکی، سنگی یا سرامیکی را انتخاب کنید.

  • جاگلدانی های طبقه ای و آویز

قرار دادن گلدان های گل در آویزهای مخصوص و طبقات عمودی جلوه ای بسیار زیبا در گوشه خانه شما ایجاد می کند. این نوع آویزها و طبقات به دلیل قرار گرفتن در کنج خانه فضای زیادی اشغال نمی کنند و باعث بهینه سازی فضای منزل می شوند.

  • استفاده از استند گل

گاهی در نظر گرفتن یک استند گل در گوشه ای از اتاق برای قرار دادن گلدان های متنوع ایده ای بسیار زیبا محسوب می شود. در واقع با انجام این کار شما کلکسیونی از گل های مختلف را یک جا در یک مکان دارید و مراقبت و نگهداری از آن ها در یک مکان انجام می شود.

نکات مهم در نگهداری گیاهان آپارتمانی

  • هنگام انتخاب گیاهان برای داخل خانه، باید توجه داشت که دمای محیط نباید به زیر 12-15 درجه برسد.

  • علاوه بر دمای پایین، گیاهان تحمل نوسانات زیاد دما را ندارند.

  • اجازه دهید گیاهان داخلی در آستانه پنجره یا رادیاتور قرار بگیرند.

  • اکثر گیاهان مکان های با نور مناسب و بدون نور مستقیم خورشید را ترجیح می دهند.

  • گیاهان گلدار برای داخل خانه مناسب ترند.

  •  گیاهانی که دارای برگ های سبز هستند، به نور بیشتری احتیاج دارند.

  • اثر نور می تواند توسط یک دستگاه داخلی مانند لامپ تقویت شود.

  • در آشپزخانه و حمام که دما و رطوبت بسیار متغیر است، لازم است گیاهانی انتخاب شوند که این شرایط را تحمل کنند.

  • آبیاری گیاهانی که در خاک رشد می کنند باید متناسب با دمای اتاق تعیین شود. 

  • سطح خشک زمین ملاکی نیست که گیاه به آبیاری نیاز داشته باشد. بنابراین باید تا عمق 5 تا 7 سانتی متری گلدان را حفاری کنید و قبل از آبیاری گیاه، رطوبت موجود در خاک را بررسی کنید.

منبع متن:sakhtemoon.com و wikipedia