در این مقاله قصد داریم بهتون یاد بدیم که چجوری آبجکت های داخل محیط مکس رو سبک کنید تا راحت تر به بقیه مدلسازی خود بردازید. 

همانطور که میدونید سنگین بودن حجم آبجکت باعث کند شدن محیط ویوپورت شماست و راه حل این مشکل را به راحتی در این آموزش یاد خواهید گرفت.با ما همراه باشید.

 

بعد از اینکه آبجکت را وارد نرم افزار کردید 

در ابتدا باید آبجکت خود را Pro optimizer کنید که این مودیفای در قسمت تصویر زیر مشخص می باشد

در این مرحله باید گزینه Catholic را انتخاب کنید تا محاسبات را انجام دهد و بعد درصد vertex آن را کم کنید.

 

حال باید آبجکت را به editable poly تبدیل کنید.

برای اینکه ساختار آبجکت قابل قبول باشد باید ابزار ریتوپولوژی را به آن نسبت دهید

و عدد کمی را به آن نسبت دهید..

کمتر از مقداری که دفعه اول  برای vertex  ها انجام دادید باشد.

تیک تصویر زیر را کنصل کنید و بعد compute را انتخاب کنید تا مراح محاسبات انجام شود.

در این مرحله هم سبک شدن آبجکت اتفاق می افتد و هم ساختار درستی خواهد داشت.

تمام جزیات گفته شده در پکیج جامع تری دی مکس هستش ..برای مشاهده این پکیج به لینک زیر مراجعه کنید.

https://ghoori3d.ir/product/%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%af%db%8c-%d9%85%da%a9%d8%b3-3dsmax/