با منتشر شدن نسخه آخر موتور رندرینگ ویری برای نرم‌افزار محبوب اسکچاپ توسط کمپانی Chaos group  ، این موتور رندر برای این نرم‌افزار سه بعدی معروف یک گام رو به جلو حرکت کرد و به دوران بلوغ جدیدی وارد شد. نسخه‌های پیشین ویری برای اسکچاپ از قدرت چندانی برخوردار نبودند و مشکلات زیادی را برای کاربران خود بوجود می‌آورد از جمله محیط کاری یا user interface نامناسب که باعث گیج شدن و خستگی کاربر میشد و در واقع ویری هنوز نتونسته بود که خودش رو با این نرم افزار وقف بده.

برای همین امر بود که کاربران اسکچاپ مجبور بودند تا مدل‌های سه‌بعدی خودشون رو به نرم‌افزارهای دیگری که ویری برای آنها خوب برنامه نویسی شده بود ببرند مثل تریدیمکس ( 3dsMax ). اما امروز که داریم با هم صحبت میکنیم نسخه جدید ویری برای اسکچاپ به نام Vray Next غوغا به پا کرده و کاربران اسکچاپ رو تبدیل به یک رندرمن واقعی بکنه !! محیط کاری ویری برای اسکچاپ کلا تغییر کرد و به شکل کاملا منظم و کاربر دوست یا user friendly درآمد و کاربران به راحتی قادر به کار کردن با آن هستند.

علاوه بر این موضوعات سرعت رندر تا 50 درصد بیشتر شده و متریال سازی در آن مانند نرم افزار تری دی مکس بسیار دلنشین و حرفه‌ای شده است. نورپردازی در آن هیچ فرقی با نورپردازی در مکس ، مایا یا هرنرم‌افزاری که ویری برای آن به خوبی برنامه نویسی شده است ندارد و بسیار کامل و جامع شده است. علاوه بر همه این موارد vray برای sketchup ویژگی‌هایی پیدا کرده است که حتی ویری برای 3dsmax هم ندارد !! یک کتابخانه بزرگ و کامل از انواع متریال‌های آماده داره که میتونه شمارو ز متریال سازی بی‌نیاز کنه و سرعت روند کار رندرینگ رو بسیار افزایش بده !

همه قابلیت‌هایی که ویری برای نرم‌افزارهایی مثل مایا ، مکس ، آنریل ، سینما فوردی و … را دارا میباشد از جمله سوئیچ کردن از حالت cpu به gpu ، ویپورت رندر ، اینتراکتیو interactive رندرینگ ، انیمیشن ، VR یا واقعیت مجازی و …