آدم گرگیجه میگیره از بس پکیج‌های مختلف صفر تا صد ویری برای مکس رو میبینه که همشون هم ادعا بهترین، کاملترین و پروژه محورترین رو دارن!

حق دارین تو این بازار رنگوارنگ گیج بشین، خب من میخوام کمکتون کنم که با چشمان بازتری انتخاب کنید.

اول اینکه راحت ترین کاری که هر شخص یا کمپانی میتونه درباره محصولاتش بگه اینه که بگه ما بهترینیم ! اما آیا دلیل قانع کننده‌ای برای ادعاش داره یا فقط توهم بهترین بودن رو داره ؟

خب یه سریام هستن مثلا دلیلشون اینه که مدرس دوره 15 سال سابقه تدریس داره یا چندین جایزه داره و …

این ادعاها قشنگن اما چقدرش راست و چقدرش دروغه ؟

جدیدا هرشخصی تا یکذره اطلاعات از نرم‌افزاری پیدا میکنه ،فکر میکنه مدرس شده و راحت میتونه پول بجیب بزنه ( که خیلیا هم با انواع دروغ ها و کلکهای اقتصادی واقعا پول زیادی بجیب زدن).

تعداد زیادی از هنرجویان قوری این مسئله که از فلان کمپانی یا شخص هیچ چیزی یادنگرفتن و فقط پولشون حروم شده اظهار ناراحتی کردن.

خب در اینجا هنرجو مقصر کامل نیست چرا که بستر آموزش مسموم شده و سوءاستفاده زیاد !

حا با همه این تفاسیر چطور بفهمیم کدوم پکیج سطح خوبی داره کدوم پکیج سطحش بسیار پایینه ؟

خب اول اینکه برای هر ادعا که از طرف ارائه کننده هر پکیجی صورت میگیره دنبال اثباتش باشین که دروغ نباشه. چطوری ؟ مثلا اگر در وبسایت پکیجی رفتین و ادعا داشت که مدرش 15 سال سابقه تدریس داره ببینید آیا عکسی یا ویدیویی طی این پونزده سال تو صفحه محصولشون هست یا نه چون اگر این شخص واقعا 15 سال سابقه داشته باشه اون وبسایت انقدر براش اهمیت داره این موضوع که کله سایتش رو پر کنه از این دستاورد استادش اگر دروغ باشه در حد یه عکس دسته جمعی ساده که معلومم هست 6 ماه پیشه میزاره تو سایت بعد میگه من 15 سال سابقه دارم!!

 

برای خرید هر پکیج آموزشی این پارامترها را در نظر داشته باشید:

1- سابقه تدریس مدرس دوره

2- شغل این مدرس فقط تدریس هست یا خودش پروژه اجرایی انجام داده

3- آیا تدریسش حرفه‌ای هست یا نه ( انتقال یک مطلب به شخص دیگر یک هنر است که همه ندارند حتی متخصصترین‌ها )

4- پشتیبانیشون چطوره

حالا چطور این چهار مورد رو بفهمیم ؟!

برای مورد اول همون مثالی که در پاراگراف قبل زدم کفایت میکنه.

مورد دوم حساسترین مورد هست چرا که کسی که خودش تا حالا یک کاری رو چندین بار درست و حرفه‌ای انجام نداده باشه نمیتونه شما رو به سطح حرفه‌ای برسونه مثل استاد دانشگاهی که تا حالا طرح‌هاش حتی در حد یک اتاق 12 متری اجرا نشده بعد چطور میتونه به معمار شدن شما کمک کنه ؟!

دقت کنید رزومه هر استادی تو قالب های مختلف مثل ویدیو یا پی دی اف در اون سایت باید باشه تا شما کارهای اجرایی استادتون رو ببینید. دقت کنید که چندتا رندر خوشگل گذاشتن دلیل بر برتر بودن استاد نیست، بلکه مطابقت عکس اجرایی و رندر شرط هست.

مورد سوم هم خیلی مهمه که از طریق نمونه تدریس هایی که سایت مورد نظر به صورت رایگان در اختیار کاربرانش قرار میده مشخص خواهد شد که آیا مدرس یک استاد حرفه‌ایست یا فقط یک متخصص! شاید تعجب کنید که خیلی از متخصصانی که فوق‌العاده کاربلد و حرفه‌ای هستند در انتقال مطالبی که بلد هستند، بسیار بد عمل میکنند و ذاتا مدرس نیستند.

مورد چهارم هم به راحتی قابل تشخیص هست، کاقی یک پیام به پشتیبان سایت یا پشتیبان هرجای دیگشون بفرستین و زمان پاسخگویی را معیار قرار بدین البته خوبه که 3 تا 4 بار اینکارو در زمان‌های مختلف تست کنید.