یکی از دغدغه‌های کسانی که به تازگی میخواهند وارد دنیای شبیه‌سازی یا CG شوند این است که بازارکار خوبی برای این شغل وجود دارد یاخیر یا به زبان عامیانه تر آیا یک تریدیمکس‌کار خوب در حال حاضر درآمد خوبی دارد یا خیر. خب برای شما دوست عزیزی که تازه میخوای وارد بازارکار شبیه‌سازی بشی حالا فرقی نمیکنه شبیه‌سازی معماری باشه یا شبیه‌سازی صنعتی خیلی مهمه که اطلاعات بیشتری ابتدا از پتانسیل این کار در حال حاضر و آینده خبردار بشی و بتونی برنامه‌ریزی بلند مدتی داشته باشی. خب ابتدا از تعداد کارفرمایان برای این شاخه بپردازیم. کارفرمایان این رشته معمولا کسانی هستند که در بخش طراحی و اجرا دارای تشکیلاتی هستند اما در امر ارائه به مشتریشان ضعیف هستند.برای همین به دنبال کسی هستند که یک ارائه حرفه‌ای از کارشون تهیه کنه تا اونام به مشتریاشون نشون بدن. در واقع یک زنجیره اینجا شکل میگیره.

معمولا هم کارفرمایان شما کسانی هستند که به دنبال کمترین هزینه اما بیشترین بازده باشند بنابرین به یک الی دو نفر بیشتر نیاز ندارند چون تعداد کمتر مساوی با پول کمتر. پس با این حساب دنبال کسی خواهند رفت که از پس چندکار با هم بربیاد، اونجاست که اگر شما چند قابلیت مثل مکس، ویری، کرونا، لومیون، فتوشاپ و … داشته باشین یک امتیاز محسوب میشه. کارفرمایان یرانی بسیار دنبال خوردن پول شما هستند پس مواظب باشید قبل از قرداد حتما بئانه دریافت کنید.صحبت سره کارفرمایان ایرانی خارجی شد، شاید بد نباشه از یک داستانی به نام فریلنسری براتون بگم! 3 تا 4 سالی میشه که شغل‌های فریلنسری بسیار طرفدار پیدا کردن و همینطور رو به افزایش هستند و بسیار هم میتونن سودآور باشند.

حالا اصلا این فریلنسری چی هست ؟ فریلنسری به شغلی میگن که تو نه دیگه کارمند کسی هستی و نه حقوق بگیر کسی، هر موقع دوست داشتی کار میکنی و هرموقع نخواستی استراحت میکنی و کلا همه چی دست خودته. کارفرماها تو این روش از کار اکثرا از شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین، فیسبوک ، اینستاگرام و … و یا سایت‌های مخصوص فریلنسرها پیدا میشن. یک امتیازی که این روش از کار در ایران داره اینه که شما با کارفرمایان خارجی کار میکنید چون کلا قرداد ها و واریزی ها همگی به صورت مجازیه. خب چه اتفاقی میفته و قتی یک ایرانی که واحد پولش تومان هست به دلار درآمد داشته باشه؟!

بله قطعا به صرفه خواهد بود و اگر خوب کار کنید به سرعت از لحاظ اقتصادی در وضع خوبی قرار میگیرید. اما یک دقیقه صبر کنید، از رویا بیاید بیرون، شما هنوز خیلی چیزا بلد نیستید و باید یادبگیرید تا به اون سطح از از کار برسید.خب سوالی که در ذهنتون پیش میاد اینه که خب الان چیکار کنم ؟!

اولین قدم برای حرفه‌ای شدن تو زمینه شبیه‌سازی چه به صورت کار تمام وقت در شرکت چه به صورت فریلنسری اینه که منتظر نباشید، سریع اقدام کنید که یک گالری خوب از نمونه کاراتون در پیج‌های اینستاگرام، فیسبوک ، لینکدین و … بسازید و در واقع یک پورتفلیو یا رزومه قوی از رندرینگ داشته باشین. خب مسئله بعدی سره اینه که چطور نمونه کارهای حرفه داشته باشیم؟ برای این کار باید شب و روز آموزش ببینید و تمرین کنید چه به صورت مجازی با اینترنت و ویدیو چه به صورت کلاس‌های حضوری.

برای یک شبیه‌ساز حرفه‌ای چند نرم‌افزار واجب هست که یاد بگیره اول 3dsMax دوم یک موتور رندرینگ که میتونه ویری ، کرونا یا لومیون باشه و سوم فتوشاپ هست.به عبارت دیگه باید مدلسازی ، رندرینگ و پستپراسسینگ ( پست‌پروداکشن ) بلد بشید.

پیشنهاد ما برای شما اینه که ابتدا 3dsMax رو کاملا مسلط بشین، بعد از موتور رندر ویری شروع کنید و بعدش کرونا رو هم یاد بگیرید که البته بعد از اینکه ویری رو مسلط شین کار کردن با کرونا براتون خیلی راحت میشه ، بعدش سمت لومیون برید و در انتها فتوشاپ رو تا جای نیاز بلد بشید.

امیدوارم تونسته باشم اندک کمکی در انتخاب مسیرتون داشته باشم. در ادامه شما رو به دیدن ویدیو تکمیل کننده این توضیحات دعوت میکنم.

گروه آموزشی قوری

دریافت تخفیف برای تهیه اولین دوره

کافیست روی گزینه زیر کلیک کنید تا با مشارکتی کوچک کد تخفیف 20 درصدی دریافت کنید