در این مقاله با V-ray For rhino اشنا می شویم و به ایکون های اصلی برای رندرگیری  می پردازیم.

اشنایی با ویری راینو

V-rayعلاوه بر اینکه در معماری مورد استفاده قرار می گیرد این حال با پیشرفته شدن ابزارهایش در بسیاری از پروژه های طراحی استفاده می شود.

همچنین استفاده ازV-ray باعث صرفه جویی در زمان و در نهایت می تواند طراحی بسیار با کیفیت به مشتری و کارفرما تحویل بدهد.

نور و سایه اندازی که درV-ray به ان اشاره شده می تواند جزو  مهمترین ابزار مورد نیاز در معماری باشد که باعث خلق طرح واقع گرایانه می شود. 
×

بعد از نصب کرک شده ویری در راینو با اولین و مهم ترین ایکونی که برخورد می کنیم که درواقع مدیریت همه ابزارهای ویری را در بر می گیرد بخش V-ray Asset Editorکه به نوعی نقش اتاق فرمان را دارد.و این اتاق فرمان شامل پنج قسمت که به ترتیب materials/light/Geometry/  Render elements/Texturesمی باشد که مهم ترین بخش دو قسمت اول که متریال و نور می باشد بیشترین استفاده را دارد.

اتاق فرمان شامل دو پنجره در دو سمت که پنجره سمت چپ ثابت عمل می کند هنگام اینکه سرفصل های اصلی را به انها می دهیم و پنجره سمت راست برای یه سری تنظیمات برای مثال مقدار نور یا رنگ نمونه که تصویرش را بالای همان مشاهده می کنیم اعمال می شود.

 

دربخش تنظیمات v-ray در ابتدا لازم به ذکر است که تنظیمات رندر فقط در کیفیت بصری صحنه تاثیر دارد اما ایکون هایی که باید فعال شوند که در قسمتrender out put و Denoiserفعال می کنیم .


همواره جزئیات مهمترین نقش را در رئال شدن رندر دارند و در نتیجه یک رندر قوی باعث جذب کارفرما می شود.

دریافت تخفیف برای تهیه اولین دوره

کافیست روی گزینه زیر کلیک کنید تا با مشارکتی کوچک کد تخفیف 20 درصدی دریافت کنید