در این مقاله قصد داریم با هم به مدل سازی یک ویلا در نرم افزار اسکچاپ طبق نمونه بپردازیم.

پس همراه ما باشید 

در ابتدا با دستور Line شروع به کشیدن شکل با ابعاد موردنظرمان می کنیم.اما دستور دیگری که قادر به انجام این کار در زمان کمتری می باشد  دستور Rectangle و کلید میانبر آن روی کیبورد حرف R می باشد.

نحوه استفاده از آن پس از انتخاب این دستور کافی است با کلیک راست ماوس شروع به کشیدن کنید و برای مشخص کردن ابعاد آن اندازه مورد نظر را تایپ کنید و اندازه ضلع بعدی رو بعد از زدن کلید حرف ( و ) تایپ کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که زبان کیبورد شما حتما باید اینگلیسی باشد در غیر این صورت دستور به درستی اجرا نخواهد شد.

بعد از آن می توانید به وسیله دستور Pull حجم مورد نظرتان را ایجاد نمایید.

مورد بعدی که می خواهیم به آن بپردازیم دستور Move می باشد که کلید میبانبر آن حرف M  روی کیبورد می باشد.

شما در این دستور علاوه بر جابجایی قابلیت کپی کردن اجسام به تعداد و فاصله ی دلخواه را خواهید داشت.

اما چگونگی کارکرد آن به این صورت است که اول خط یا هر چیزی که موردنظرتان است را انتخاب می کنید

(با نگهداشتن کلید Ctrl می توانید به موارد انتخای خود اضافه کنید )بعد با زدن دستور Move و گرفتن مورد انتخابی با کلیک راست ماوس قادر به جابجایی آن خواهید بود .

 

اما در رابطه با کپی کردن بعد از انتخاب کردن مورد و دستور Move باید کلید Ctrl را انتخاب کنیم و بعد اندازه ای که می خواهید مورد کپی شده از منبع فاصله بگیرد را انتخاب کنید

و در انتها کلید Enter را بزنید.

اما اگر بخواهید علاوه بر اندازه فاصله تا منبع تعداد موارد کپی شده را نیز مشخص کنید طبق دستور العمل بالا پیش بروید و در انتها که مورد کپی شده انتخاب شده بود با اجرای دوباره دستور Move و زدن کلید  Ctrl و بعد نوشتن حرف (X)  و بعد تعداد مورد نظر کلید  Enter را انتخاب کنید.

به وسیله دستور بالا که توضیح دادیم شما به راحتی می توانید قاب های پنجره ها در ها و موارد بسیار زیادی را ایجاد کنید.

دستور بعدی که می خواهیم به آن بپردازیم دستور offset که کلید میانبر آن حرف F روی کیبورد می باشد.در واقع کار این دستور این هست که از سطح موردنظر یک کپی بسته به جهتی که شما با ماوس انتخاب می کنید به بیرون یا به داخل سطح اولیه بر اساس اندازه انتخابی شما میگیرد.حالا بر اساس این دستور می توانید انواع قاب پنجره ها و درب ها و بسیاری از موارد دیگر را اجرا کنید.با این  دستور شما توانایی ایجاد دیتیل های بسیار زیادی را خواهید داشت.

با استفاده از دستور Pull می توانید ارتفاع قسمتی که می خواهید را بیشتر کنید و جان پناه مورد نظر را درست کنید.

از دیگر دستوراتی که با آن می توانید جزئیات کار را بیشتر کنید استفاد از دستور  Pull و زدن کلید  Ctrl و بعد از آن مشخص کردن فاصله موردنظر می باشد.

همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می کنید با این دستور می توانید به راحتی بسیاری از دیتیل ها مثل جان پناه را به راحتی ایجاد کنید.

در این مقاله سعی شد تمام نکات مهم مربوط به مدل سازی این ویلا در نرم افزار اسکچاپ ذکر شود.همانطور که در بالا توضیح دادم شما فقط با دانستن این نکات و دستورات به راحتی می توانید این پروژه را در نرم افزار اسکچاپ انجام دهید

5/5