آکادمی معماری قوری
آموزش نرمافزارهای معماری
در این مطلب به آشنایی با Target effectors در نرم افزار سینما فوردی( Cinema 4D ) میپردازیم و پارامتر های آن را بررسی میکنیم.
افکتور ها در نرم افزار سینما فوردی این امکان را به میدهند که تعیین کنیم یک آبجکت در انیمیشن،کدام افکت یا کدام فرمان را اجرا کند.
همان طور که در آموزش های قبلی گفتیم برای دسترسی به افکتورها (Effectors)،
از بخش Main toolbar (منوی اصلی) و بخش MoGraph میتوانیم انواع effectors ها را انتخاب کنیم.
در ادامه به آشنایی با Target effectors و کاربرد آن در سینما فوردی (Cinema 4D) میپردازیم.
همان طور که از اسم این افکتور مشخص است،با استفاده از این افکتور در سینما فوردی، میتوان به آبجکت ها یک هدف مشخص داد.
برای تفهیم بهتر از بخش نوار ابزار اصلی سینما فوردی یک آبجکت Cone یا مخروط انتخاب میکنیم
و سپس alt را نگه داشته و گزینه Cloner را انتخاب میکنیم
همان طور که در آموزش های قبلی گفتیم در نرم افزار سینما فوردی برای کپی کردن آبجکت ها در تعداد بالا از Cloner استفاده میشود.
وقتی که یک Cloner ایجاد میکنیم پوزیشن آبجکت ها به طور پیش فرض بر روی محور Y قرار دارد
برای این که آن را تغییر دهیم به بخش Attribute رفته و در بخش Object گزینه Orientation را بر روی +Z قرار میدهیم.
اکنون از بخش افکتور ها یک افکتور Target انتخاب میکنیم.
حال اگر در ویو پورت این افکتور را در جهت های مختلف تغییر دهیم
میبینیم که جهت تمامی آبجکت ها به سمت این افکتور تغییر میکند.
در پارامتر Effector گزینه ی Strength مربوط به قدرت افکتور میباشد.
Target Mode به طور پیش فرض روی Object target قرار دارد،چون هیچ آبجکتی برای آن تعریف نشده است.
در ادامه به بررسی(Mode) حالت های Target effector میپردازیم.
حال اگر از بخش آبجکت ها یک Cylinder یا استوانه ایجاد کنیم و آن را وارد لیست Object target کنیم
حال دیگر آبجکت ها در جهت افکتور حرکت نکرده و در جهت Cylinder یا استوانه حرکت خواهند کرد.
Mode یا حالت بعدی Look at camera میباشد که با انتخاب این گزینه در هر جایی که در ویوپورت بچرخیم،
جهت آبجکت ها به سمت دوربینی که در سینما فوردی تعریف شده است، خواهد بود.
اگر Cloner را انتخاب کنیم و حالت (Mode) آن را بر روی radial قرار دهیم
میبینیم که تمامی آبجکت ها جهت شان به سمت آبجکت بعدی خود تغییر خواهد کرد.
میبینیم که تمامی آبجکت ها جهت شان به سمت آبجکت قبلی خود تغییر خواهد کرد.
Use Pitch مربوط به چرخش آبجکت ها یا همان R.P میباشد که از پارامتر Coord نیز قابل تنظیم است
Revers heading نیز مربوط به چرخش آبجکت ها یا همان R.H میباشد.
ابتدا از بخش falloff یک فیلد Spherical Field انتخاب میکنیم
اکنون اگر در ویو پورت این فیلد را حرکت دهیم جهت گیری تمامی آبجکت ها به سمت این فیلد تغییر خواهد کرد.
Distance فاصله ی افکتور و Strength Distance قدرت فاصله ی آن میباشد.
در پکیج آموزش سینما فوردی (Cinema 4D) تمامی مباحث اعم از مدلسازی ، تکسچرینگ ، متریالسازی ، نورپردازی ،
ریگینگ ، رندرینگ ، انیمیشن ، حجاری ، بادی پینتینگ ، ترکینگ ، اکسپرسو آموزش داده میشوند.
این پکیج هیچ پیشنیازی ندارد و مباحث از پایه ترین موضوعات شروع میشود و در سطح کاملا تخصصی ویژه بازار کار به اتمام میرسد.
برای آشنایی بیشتر با محصول و تماشای بخش های رایگان پکیج اینجا کلیک کنید.
پکیج آموزش سینما فوردی cinema4d