در این مقاله قصد داریم با نور های موجود در ویری (V-ray) یک نور پردازی داشته باشیم .با ما همراه باشید تا با آن ها اشنا شوید.
با نور Rectangle Light اشنا شدید و بدانید برای دوبرابر کردن مقدار نور که درواقع از دو جهت نور داریم باید در تنظیماتش قسمت Options تیک Double Sided را روشن کنید .
و دروقع نور های دو طرفه که هم به بالا و هم به پایین نور می دهند بهتر است کنار دیوار یا ستون کار شود.
در صورت تاریکی در صحنه می توانید قدرت نور را در عددی که کنار مربع های نور نوشته شده است کم کم کنید و برعکس.
می توانید نور Directional Light را در صحنه دو تا در نظر بگیرید که هم از داخل حجم به بیرون نور بتابد و هم نور های همسایه به همان طرف را داشته باشید تا کار طبیعی جلوه کند.
و اگر Directionalty را زیادتر کنید پرتاب نور را محدود می کند و صحنه مشخص تر می شود.
حال اگر بخواهیم از نور خورشید هم برای نور پردازی شب استفاده کنیم
ابتدا نور دام (Dome Light) را خاموش کنید و مابقی نور در صورت نیاز روشن باشد
و در بخش Environment تکسچر خود را از داخل مپ رو حالت Sky بگذارید.
و بعد در تنظیمات خورشید بروید که از طریق render tools می توان وارد شد و بعد شب بودن تصویر را در آن اعمال کنید.
توجه داشته باشید که قبل از اعمال عکس فوق در بخش Light قسمت SUN و درپنجره آسمان نوع آن را مشخص کنید که در رندر تغییرات درست اعمال شود.به عنوان مثال ابری یا آفتابی و …
البته بهتر است بدانید که با نور Dome بهتر می شود رندر شب را شبیه سازی کرد تا با نور Sun.
در صورت سیاه شدن آسمان می توانید در قسمت تنظیمات Environment در بخش مپ از یک Color استفاده بکنید.
در صورت استفاده از فول فوکوس در رندر داخلی خود می توانید از RGB Color گزینه defocus را انتخاب کنید.و تست رندر بگیرید.
برای قرار دان لنز افکت که در تصویر مشاهده می کنید برای این است که برای ما جلوه ای از دوربین ایجاد کند.