در این مقاله به آموزش رایگان مدل سازی پله گرد در نرم افزار تری دی مکس (3D Max) میپردازیم و روش استفاده از مدیفایر های shell ، extrude ، chamfer و edit poly را یاد میگیریم.
مدل سازی پله گرد در تری دی مکس
برای مدل سازی پله ابتدا از بخش createسپسSplines یک Helix (مارپیچ) انتخاب میکنیم
سپس از بخش Modify وارد تنظیمات آبجکت شده وRadius یا شعاع 1 و2 آن را بر روی 100 سانتی متر قرار میدهیم
و سپس Height یا ارتفاع آن را بر روی 300 سانتی متر قرار میدهیم
آن را کپی کرده و سپس ابزار extrude را انتخاب میکنیم
و در بخش Parametersیا پارامتر های آن Amount یا مقدار آن را بر روی 100 سانتی متر قرار میدهیم.
اکنون از بخش Modifier List که انواع مدیفایر ها در آن قرار دارد مدیفایر Edit poly را انتخاب میکنیم
همان طور که از اسم این مدیفایر مشخص است با استفاده از آن میتوانیم پلی گان های آبجکت را ویرایش نماییم.
اکنون خط لبه ی پایین را انتخاب کرده و وارد ویو Top میشویم و به آن ضخامت میدهیم.
حال خط لبه ی رو به رو را انتخاب کرده و سپس به آن ارتفاع میدهیم.