در این مقاله به آموزش مدل سازی صندلی در نرم افزار تری دی مکس (3D Max) میپردازیم و یاد میگیریم که چگونه آبجکت های مورد نظر خودمان را مدل سازی کنیم.
آموزش مدل سازی صندلی در تری دی مکس (3D Max)
برای مدل سازی صندلی ابتدا از بخش create سپس از بخش splines که مربوط به اشکال هندسی دو بعدی آماده میباشد
یک rectangle یا مستطیل انتخاب میکنیم.
سپس بر روی اسم آن کلیک راست کرده و گزینه ی editable spline را انتخاب میکنیم تا بتوانیم Spline مورد نظر را ویرایش کنیم.


اکنون از بخش editable poly گزینه ی segments را انتخاب میکنیم
سپس ضلع آبجکت را انتخاب کرده و گزینه ی divide را میزنیم تا ضلع مورد نظر را تقسیم بندی کند
اکنون از بخش Modifier ها گزینه ی mesh editing و سپس extrude را انتخاب میکنیم
و سپس به صندلی عرض میدهیم.

اکنون بر روی آبجک کلیک راست کرده و Unfreeze all را انتخاب میکنیم.
حال وارد بخش edit geometry شده و سپس گزینه ی connect را انتخاب میکنیم
از این ابزار برای تقسیم کردن پلی گان ها در نرم افزار تری دی مکس استفاده میشود.
اکنون ابزار connect را انتخاب کرده و یک خط نزدیک به لبه ی صندلی ایجاد میکنیم تا بتوانیم لبه های صندلی را نرم و smooth تر کنیم.
سپس وارد پارامتر rendering شده و thickness یا ضخامت را بر روی 2.6 قرار میدهیم
و angle یا زاویه آن را بر روی 45 درجه قرار میدهیم
سپس ابزار weld را انتخاب میکنیم تا خطوط لبه ی صندلی را به هم برساند.

اکنون برای ضخامت دادن به آبجکت مورد نظر از بخش Modifier مدیفایر shell را انتخاب میکنیم
و در بخش پارامتر های آن مقدار Inner amount را بر روی 1 قرار میدهیم.

مجددا یک rectangle یا مستطیل انتخاب میکنیم و آن را همانند تصویر زیر در زیر آبجکت قرار میدهیم.

سپس بر روی آن کلیک راست کرده و corner را انتخاب میکنیم
و آن را اصطلاحا تا کرده و مطابق شکل زیر به آبجکت اصلی میچسبانیم.


برای تماشای آموزش مدل سازی صندلی در نرم افزار تری دی مکس (3D Max) فیلتر شکن خود را روشن و ویدیو زیر را Play (پخش) کنید.