آموزش مدل سازی با پلاگین Memory Copy در اسکچاپ (SketchUp)

در این مقاله قصد داریم به آموزش پلاگین Memory Copy در نرم افزار اسکچاپ بپردازیم 

پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید 

برای شروع کار یک مربع به حالت عمودی رسم می کنیم

بعد از آن با دستور Offset که کلید میانبر آن حرف (F) بر روی صفحه کلید می باشد یک قاب درون آن می سازیم 

سپس صفحه وسط را پاک می کنیم و با دستور  Pull به آن حجم می دهیم و بعد کل آبجکت را Make Component می کنیم 

سپس با پلاگین Guide Tools که در قسمت Extensions فعال شده است

گزینه چهارم at bounds center را برای کنترل راحت تر جهت آبجکت ها فعال می کنیم 

 

سپس یک کپی از این کامپوننت می گیریم و زاویه آن را از حالت قائم به اندازه دلخواه تغییر می دهیم 

در این مرحله شما نیاز دارید که پلاگین Memory Copy را دانلود کرده و بعد آن را نصب کنید

و برای دسترسی به آن فقط لازم است روی آبجکتی که له عنوان منبع اصلی قرار دارد  راست کلیک کنید و گزینه Play it again را انتخاب کنید 

سپس روی آبجکت دوم که نسخه کپی شده از منبع است کلیک کنید 

نسخه جدید همان ابعاد قبلی را دارد و علاوه بر آن تغییراتی که روی نسخه دوم اعمال شده بود به همان اندازه روی نسخه سوم هم اعمال شده 

هر چقدر که روی نسخه کپی اول کلیک کنید تعداد بیشتری کپی می شود 

در اینجا انقدر این کا را انجام می دهیم که مربع به حالت اولیه خود یعنی حالت قائم خود برسد 

در این مرحله نیاز به ایجاد یک صفحه داریم که از نقطه وسط مربع اول شروع می شود و در نقطه وسط مربع آخر قطع می شود 

حالا اندکی این مستطیل را اسکیل می کنیم تا از گوشه ها فاصله بگیرد

بعد از آن لازم است قسمت اول آن را جدا کنید و اضافه این مستطیل را پاک کنید و با دستور Offset یک قاب درونش ایجاد کنید 

سپس خطوط عرض این قاب را امتداد دهید و خطوط طول را پاک کنید و قسمت های عرضی را با دستور Pull  حجم دهید 

برای ایجاد بقیه جزئیات لازم است روی خط عرضی راست کلیک کنید و گزینه divide را انتخاب کنید 

عملکرد آن به این صورت است که تنها با حرکت دادن ماوس روی این خط تعداد نقاط تقسیم کم یا زیاد می شوند 

بعد از آن جزئیات جان پناه را رسم می کنیم 

ابتدا وارد کامپوننت می شویم بعد طبق تقسیم بندی که انجام داده بودیم یک مستطیل رسم می کنیم و با دستور Pull به آن حجم می دهیم 

زاویه آن را تغییر می دهیم تا مقداری زاویه دار شود 

بعد از آن مستطیل هایی در جهت عمودی روی آن ها رسم می کنیم و با دستور Pull به آن حجم می دهیم 

دقت داشته باشید که چون این کار ها را روی کامپوننت انجام می دهیم این اتفاقات روی همه نسخه ها اعمال می شود 

این نرده ها را کپی می کنیم و برای سمت دیگر پل نیز استفاده می کنیم 

برای این که دقیقا قرینه هم شوند می توانید با دستور اسکیل و بردن آن به یک سمت دیگر آن را قرینه کنید 

و کار مدل سازی به پایان می رسد 

5/5