آشنایی اولیه با ابزار های ویری برای اسکچاپ ( V-ray For Sketchup )
در این مقاله قصد داریم به آشنایی اولیه با ابزار های اصلی ویری برای اسکچاپ بپردازیم
پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
در مرحله اول شما بعد از نصب موتور رندر ویری برای اسکچاپ و کرک کردن آن هنگامی که وارد نرم افزار اسکچاپ می شوید ویری در اسکچاپ نصب شده است.
پنجره ی اول که در تصویر زیر مشخص شده است تنظیمات اصلی برای رندرگیری وجود دارد مثلا بعد از انتخاب گزینه Asset Editor شما توانایی انتخاب متریال , تنظیمات نور و بسیاری از موارد دیگر وجود دارد که می توانید تنظیماتی را که می خواهید اعمال نمایید
بعد از باز کردن Asset Editor شما می توانید قسمت مورد نظر را انتخاب کند.
به عنوان مثال می توانید هر قسمتی که قصد اعمال تنظیمات آن را دارید انتخاب کنید بعد با انتخاب کردن فلشی که در سمت راست قرار دارد به تنظیمات مربوط به آن بخش دسترسی داشته باشید.
گزینه اول مربوط قسمت متریال می باشد که با کلیک کردن روی آن می توانید بخش موردنظرتان را انتخاب کنید و فلشی که در سمت چپ قرار دارد انواع متریال و بخش های مربوط به آن را شامل می شود به طور کلی شامل یک کتابخانه متریال می باشد.
قسمت بعدی مربوط به نور های موجود در صحنه و انواع آن ها می باشد که با انتخاب فلش سمت راست که در بالا هم به آن اشاره کردیم می توانید به تنظیمات تمام موارد دسترسی داشته باشید
در این بخش شما می توانید موارد بسیاری را تنظیم کنید مانند رنگ نور شدت نور و بسیاری موارد دیگر
در قسمت Render elements شما می توانید زمانی که می خواهید یک سری تنظیمات مربوط به رندر خود را در پست پروداکشن کنترل کنید مثل بازتاب نور و شفافیت اشیا را در رندر خود کنترل کنید
قسمت بعدی که Render Setting نام دارد یعنی مربوط تنظیمات رندر می باشد که بسیاری از افراد تصور می کنند که این قسمت نقش اصلی و کلیدی در رئال شدن رندر شما دارد در صورتی که عوامل اصلی که در رئال شدن رندر شما نقش دارند عبارتند از
1 . نورپردازی صحیح
2.متریال دهی مناسب
3.دیتیل و جزئیات دقیق
تنظیمات رندر در مرحله آخر قرار دارد و تاثیر زیادی بر روی رئال شدن رندر شما ندارد
با انتخاب این گزینه شما می توانید عملیات رندرگیری را شروع کنید
گزینه بعدی مربوط به Frame Buffer می باشد که رندر شما در این پنجره انجام می شود و تنظیمات زیادی در آن قرار دارد
شما با این گزینه می توانید رندر لایو بگیرید یعنی هر تغییری که روی صحنه اعمال کنید مثلا بچرخید همزمان از صحنه جدید رندر جدید گرفته می شود.