آموزش رایگان نورپردازی در ویری اسکچاپ (بخش دوم)
در این مقاله قصد داریم به ادامه ی آموزش نورپردازی در موتور رندر ویری برای اسکچاپ بپردازیم
در مقاله قبل راحع به نور های Rectangle Light , Sphere Light و Spot Light را به طور کامل توضیح دادیم
در این مقاله به ادامه توضیحات می پردازیم
همانطور که گفته شد نورپردازی صحیح اولین قدم برای تبدیل شدن رندر شما به یک رندر رئال لازم است که به خوبی نورپردازی را انجام دهید
پس حتما به این موضوع دقت داشته باشید که باید طبق واقعیت نورپردازی را انجام دهید
گاها در فضاهای داخلی مجبور هستید از بعضی نور های کمکی استفاده کنید در این صورت باید به تنظیمات مربوط با آن نور توجه کامل داشته باشید
IES Light
این نور ها همانطور که در مقاله قبلی به آن اشاره کردیم جنبه ی تزئینی دارند و نمی توان آنها را یک منبع نور مستقل و کامل در نظر گرفت
نکته مهم این است که اگر می خواهید از این نور ها نتیجه بگیرید حتما باید در کنار یک سطحی همچون دیوار قرار بگیریند
برای استفاده از این نور ها شما باید در ابتدا فایل نور های مربوط به آن را دانلود نمایید برای این کار لازم است در اینترنت IES مورد نظرتان را دانلود نمایید بعد از آن وقتی از قسمت V-Ray Light نور IES را انتخاب کردید پنجره ای باز می شود که در آن شما باید فایل موردنظرتان را انتخاب کنید سپس این نور را بکشید
تنظیمات مربوط به این نور اینگونه می باشد که شدت نور در آن یک حالت پیش فرض دارد به عنوان مثال شما می توانید شدت نور آن را تغییر دهید ولی دیگر
آن حالت طبیعی که باید داشته باشد را از دست می دهد درواقع یک شدت تایید شده دارد
از قسمت Color شما می توانید نور مربوط به کارتان را تغییر دهید و آن را تنظیم کنید
Omni Light
تنظیمات مربوط به این نور درست مانند تنظیمات نور Sphere Light می باشد که در مقاله قبلی کامل راجع به آن توضیح دادیم