آموزش رایگان کامپوزیت در ویری(V-ray) با راینو

در این آموزش قصد داریم شما را با کامپوزیت کردن یک مدل سه بعدی در یک تصویر آشنا کنیم.به گونه ای که انگار مدل سه بعدی دقیقا در همان تصویر به صورت واقعی وجود دارد.

برای اینکه یک مدل سه بعدی را به یک عکس اضافه کنید 

در ابتدا باید وارد بخش Light شده و نور خورشید را خاموش کرده

و بعد در قسمت تنظیمات ویری رفته و در بخش Environment از مپ استفاده کنید و آن تکسچر مورد نظر خود را که همان تصاویر HDRI هستند را در بیت مپ تعریف کنید.

البته در این صورت دیگر تاثیر رنگ در صحنه نداریم.

توجه داشته باشید اگر تیک بک گراند را خاموش کنید دیگر نوری در صحنه ندارید.

و قدرت نور صحنه خود را با عدد کنار رنگ تایین کنید.

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که از تصاویر HDRI در نور دام استفاده میشد اما لازم به ذکر است که برای کامپوزیت درست کردن از همین شیوه باید برویدو نور دیگری در صحنه نداشته باشید.

برای اینکه صفحه ای زیر مدل سه بعدی خود ایجاد کنیم که در ابتدا از گزینه Infinite plane که آیکون آن را مشاهده می کنید را به صفحه خود نسبت دهید که باعث شود تا خط افق را پوشش دهد و چشم تا هرجا را می بیند آن صفحه ادامه پیدا کند.

اگر یک تست رندر از صحنه بگیرید متوجه میشوید که باید صفحه از بین برود و آن مدل سه بعدی دقیقا در تصویر حضور پیدا کند

که باید از یک متریال مرتبط استفاده کنید که تغییرات را در آن انجام دهیم 

در ابتدا یک متریال Generic به کل مدل سه بعدی خود نسبت دهید 

و در بخش متریال کلیک چپ کرده و متریال Wrapper را تعریف کنید

درواقع از این متریال هنگامی استفاده میشود که می خواهیم سایه باقی بماند اما صفحه زیر کار از بین برود 

در قسمت Base material از متریال Generic که به صحنه داده بودید را تعریف کنید ودر حالت None قرار ندهید.

و گزینه Matte  تیکش را روشن کنیدو همینطور Shadows را هم فعال کنید. برای ایجاد سایه در رندر خود اینکارها را انجام دهید.

5/5