برای شروع در پنجره Asset Editor در بخش Material تمام متریال های موجود در صحنه وجود دارد اما اگر صحنه شما خام بود و هیچ متریالی نداشت
شما ابتدا باید روی سطح آبجکت موردنظرتان کلیک کنید وقتی که در حالت انتخاب بود حالا در لیست متریالی که دارید متریال موردنظر را انتخاب و روی آن راست کلیک می کنید و گزینه ی
Apply to selection را انتخاب می کنید به این صورت متریال بر روی سطوح انتخاب شده اثر پیدا می کند .
در گزینه Select Object In Scene تمام آبجکت هایی که آن متریال را دارند انتخاب می شوند
در گزینه Use As Replacement شما این قابلیت را خواهید داشت که که پس از انتخاب این گزینه در مورد متریال خاصی زمانی که روی متریال دیگری راست کلیک نمایید
با گزینه های جدیدی روبروخواهید شد