آشنایی با متریال سازی در ویری اسکچاپ ( بخش اول )
در این مقاله قصد داریم به مقدمه ای بر متریال سازی در ویری اسکچاپ بپردازیم.
در مقالات قبلی در مورد نورپردازی به طور کامل توضیح دادیم که می توانید به آنها مراجعه فرمایید .
همانطور که گفته شد متریال یکی دیگر از عوامل رئال شدن رندر می باشد به همین دلیل در ساخت متریال و تنظیمات مربوط به آن باید نهایت توجه را کنید .
لازمه ی این امر این است که به محیط طبیعی و واقعی اطرافتان توجه به عنوان مثال خیلی مهم است که به میزان سختی و نرم متریال ها توجه کنید و اینکه نور
بر روی آنها چه تاثیری می گذارد .
برای شروع در پنجره Asset Editor در بخش Material تمام متریال های موجود در صحنه وجود دارد اما اگر صحنه شما خام بود و هیچ متریالی نداشت
شما ابتدا باید روی سطح آبجکت موردنظرتان کلیک کنید وقتی که در حالت انتخاب بود حالا در لیست متریالی که دارید متریال موردنظر را انتخاب و روی آن راست کلیک می کنید و گزینه ی
Apply to selection را انتخاب می کنید به این صورت متریال بر روی سطوح انتخاب شده اثر پیدا می کند .
در گزینه Select Object In Scene تمام آبجکت هایی که آن متریال را دارند انتخاب می شوند
در گزینه Use As Replacement شما این قابلیت را خواهید داشت که که پس از انتخاب این گزینه در مورد متریال خاصی زمانی که روی متریال دیگری راست کلیک نمایید
با گزینه های جدیدی روبروخواهید شد
این دو گزینه شامل
Replace All References
Replace In Scene وقتی شما این گزینه را انتخاب می کنید متریالی که اول انتخاب کرده بودید و دستور Use As Replacement را روی اعمال کردید
روی این متریال دومی که انتخاب کردید اعمال خواهد شد.
اگر سیستم ضعیفی دارید رعایت این مورد این است که سرعت رندر شما را تا حدودی افزایش می دهد این است که پیش نمایش متریال خود را که همزمان در حال
رندر گرفتن است و می توانید این رندر را با زدن گزینه Pause متوقف کنید تا سرعتتان بالا تر برود و برای ادامه می توانید ادامه را بزنید
هر چه این عدد کوچکتر باشد کیفیت پیش نمایش متریال شما کمتر و درنتیجه سرعت بالاتر و برعکس
امیدوارم تا اینجا از مطلب بالا استفاده کرده باشید در مقالات بعدی به طور کامل در رابطه با متریال سازی در ویری اسکچاپ توضیح خواهیم داد.