بعد از متریال Generic به متریال Metallic که در نسخه جدید ویری اسکچاپ همان PBR می باشد می رسیم.
با استفاده از این متریال شما به راحتی می توانید خاصیت فلزی بودن اشیا را بسازید که در بخش Metalness می توانید شدت فلزی بودن را تنظیم کنید
که بین اعداد 0 تا 1 می باشد و هرچه این عدد به صفر نزدیک تر باشد خاصیت فلزی آن کمتر و هر چه به یک نزدیک تر باشد خاصیت فلزی آن بیشتر می شود .
از قسمت Roughness می توانید میزان زمخت بودن متریالتان را تعیین کنید که هر چه بیشتر باشد زمخت تر در نتیجه بازتاب کمتری خواهد داشت و برعکس .
در قسمت IOR هم هر چه بیشتر باشد بازتاب بیشتر و در نتیجه متریال Diffuse خود را بیشتر از دست خواهد داد.