آموزش رایگان تنظیمات رندر در ویری اسکچاپ(بخش دوم)
در این مقاله قصد داریم به آموزش رایگان تنظیمات مربوط به رندر در ویری اسکچاپ بپردازیم.
این تنظیمات همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم تاثیری در رئال شدن رندر شما نخواهد داشت و تنها باعث وضوح تصویر و بهتر شدن
کیفیت تصویر شما خواهد شد.
اولین موردی که بررسی خواهیم کرد مربوط به پنجره Optimizations می شود .این تنظیمات خیلی خاص هستند
پس معمولا آن را روی عددی ثابت قرار می دهیم .
در Adaptive Lights هر چه عدد مربوط به این بخش کمتر باشد رندر شما سریعتر می شود ولی ممکن است صحنه نویزی تر باشد .
هر چه این عدد بالاتر باشد سرعت رندر شما کمتر می شود در نتیجه نویز صحنه شما کمتر می شود مثلا عدد 8 عددی است که در حالت معمول
استفاده می شود و عدد 16 باعث می شود جزئیات کار شما بیشتر خواهد شد.
Max Trace Depth بیشتر زمانی استفاده می شود که به عنوان مثال شیشه ها یا آینه های بسیار زیادی در صحنه استفاده شده است
و به بازتاب نور مناسب در صحنه بسیار زیاد نیاز دارید.
تنظیمات مربوط به گزینه های Secondary Ray Bus , Embree و Conserve Memory این گزینه ها نیاز شدیدی به تغییر کردن ندارند
و همین اعداد برای آنها مناسب هستند.
گزینه بعدی مربوط Global Illumination مربوط به نور های ثانویه موجود در طبیعت می باشد و باید در صحنه ها رعایت شوند.
از قسمت Primary Rays می توانید گزینه مورد نظر را انتخاب نمایید .
به عنوان مثال اگر از Irradiance Map استفاده نمایید نام های Min Rate و Max Rate را می بینید که هر اختلاف بین این دو اعداد بیشتر باشد
به این معنا می باشد که ای اجازه را دادید که برای پردازش نور های ثانویه وقت بیشتری صرف می شود و در نتیجه دقت تصویر بالاتر خواهد رفت.
Subdivs هم هر چه عدد مربوط به این قسمت بیشتر باشد کیفیت بالاتر در نتیجه تایم رندر نیز بالاتر خواهد رفت.
بخش Antialiasing Filter مربوط به تصحیح لبه های کار می شود که باعث بهم ریختن لبه های کار نشود و آنها را خراب نکند و یا از فرم نندازد.
بخش Color Mapping شامل دو قسمت Subpixel Clamp و Highlight Burn می باشد.
اگر قسمت Subpixel Clamp روشن باشد غلظت رنگ ها محدود می شود درواقع کنتراست کار پایین می آید و اختلاف رنگ ها کمتر بنظر می رسند.
Highlight Burn زمانی مورد استفاده می گیرد که اگر بر اثر وجود بسیار زیاد نور صحنه دچار سوختگی شد با کم کردن آن این سوختگی کاهش پیدا خواهد کرد
و یا حتی اگر صحنه کنتراست پایینی داشت با بالا بردن آن ، صحنه را تصحیح کنید.
آموزش نرمافزارهای معماری