آموزش رایگان نکات تکمیلی در ویری اسکچاپ(بخش دوم)
در این مقاله قصد داریم به آموزش نکات تکمیلی در ویری اسکچاپ بپردازیم.
در مقالات گذشته به صورت گسترده درمورد مباحث مربوط به رندر در ویری اسکچاپ توضیح دادیم .
برای ادامه نکات تکمیلی درمورد ویری اسکچاپ قصد داریم درمورد چگونگی ساخت متریال شیشه ای توضیحاتی کاربردی را بیان کنیم.
مرحله اول برای انجام این کار اضافه کردن متریال Generic می باشد قدم بعدی این است که وارد بخش Reflection شوید و آنرا هم تا آخر بالا ببرید حالا
IOR مربوط به این بخش را روی عدد 2.3 قرار دهید.
سپس وارد بخش Refraction شوید آنرا تا آخر زیاد کنید و IOR مربوط به این بخش را روی عدد 1.53 قرار دهید.
نکته بعدی مربوط به زمانی است که یک متریال آماده را دانلود کرده اید ولی رنگ اصلی این تکسچر خوشتان نیامده
پس می توانید مپی که مربوط به قسمت Diffuse آن می شود را قرار ندهید و بجای آن یک رنگ مشخص را اعمال کنید.
سپس از قسمت Binding می توانید قسمت Texture Mood را روی Custom Mood تنظیم کنید و به این بخش یک Bitmap اضافه کنید
سپس یکی از تکسچرها مثل Roughness را به آن اضافه کنید ت حالت اصلی متریال حفظ شود .
نکته بعدی مربوط به زمانی است که هنگام متریال سازی از تنظیمات مربوط به Displacement استفاده می کنید .
بهتر است که هنگام استفاده از آن برای بهم نریختن متریال و گسسته نشدن وجه ها از هم گزینه
Keep Continuity را فعال کنید.
یکی دیگر از مهم ترین کارها برای بالا بردن کیفیت کار مربوط به زمانی است که اگر رندر خارجی شما مربوط به زمان شب باشد قطعا نیاز دارید
فضای داخلی ساختمان نورپردازی شود.علاوه بر آن نیاز به آبجکت هایی برای فضای داخلی دارید .
مورد بعدی که باید رعایت کنید و بسیار مهم می باشد قرار دادن سقف و ضخامت مربوط به هر طبقه می باشد .
همچنین به کف سازی و رنگ مربوط به دیوار توجه کنید چرا که از پشت پنجره ها دید دارد .
اگر صحنه ی سنگینی داشتید و هنگام تست رندر زمان آن طولانی شده بود برای چک کردن یا تصحیح کردن نورپردازی می توانید از قسمت تنظیمات رندر
بخش Material Override را فعال کنید در این زمان تمام متریال های صحنه خام می شود در نتیجه با سرعت بیشتری می توانید تست رندر های مربوط به
نورپردازی را انجام دهید وقتی که از نورپردازی مطمئن شدید می توانید گزینه Material Override غیرفعال کنید
تا تمام متریال ها ی صحنه به حالت اصلی خودش برگردد.