آموزش رایگان نکات تکمیلی ویری اسکچاپ(بخش سوم)

در این مقاله قصد داریم به آموزش نکات تکمیلی در ویری اسکچاپ بپردازیم.

در مقالات گذشته به صورت گسترده درمورد مباحث مربوط به رندر در ویری اسکچاپ توضیح دادیم .

در هنگام رندر زمان بارانی یا برفی با توجه به نور بیرونی که در واقعیت وجود دارد نور اصلی فضای بیرونی را تنظیم نمایید.

برای نمایش هوای بارانی می توانید از قسمت Lights وارد بخش Sunlight شوید سپس از قسمت Sky وارد قسمت 

Sky model شوید و آن را روی CIE Overcast قرار دهید.

در مرحله بعد لازم دارید که وارد قسمت Parameters شوید و عدد مربوط به گزینه Size Multiplier را بالاتر می بریم 

مثلا عدد 8 معقول می باشد

مورد بعدی که می تواند تاثیرگذار باشد این است که از طریق تنظیمات وارد بخش Volumetric Environment وارد قسمت 

Type شوید و آن را روی گزینه Ariel Perspective قرار دهید .بعد از آن عدد موجود در قسمت Visibility Range را کمتر میکنید 

مثلا عدد 1000 تا هوا گرفته تر شود .

از یک Dome Light برای نشان دادن هوای ابری استفاده می کنید . از یک HDRI که هوای ابری در آن وجود دارد را انتخاب کنید .

حالا باید خورشید و بک گراند را از قسمت Environment را خاموش کنید .

اگر به مشکل برخورید قسمت Ariel Perspective گزینه Sun را روی noun قرار دهید .

در رندر شب برای اینکه نور فضای داخلی بتواند از شیشه رد شود و از بیرون مشخص شود نباید Fog Color خیلی کمی داشته باشید 

چون در غیر این صورت شیشه ها دودی می شوند در نتیجه آنرا بالاتر ببرید.

حتی می توانید عدد IOR مربوط به Reflection را بالا ببرید تا علاوه بر مشخص شدن نور های داخلی از فضای بیرون بازتاب روی شیشه 

از بین نرود .

مورد بعدی که مربوط به تنظیمات رندر می باشد این است که هر چقدر Shading Rate در بخش Quality بالا تر باشد 

کیفیت متریال ها و نورهای ثانویه بالاتر و در نتیجه کیفیت رندر شما نیز بالاتر خواهد رفت.

اگر گزینه Material Override را از بخش مربوط به خودش را فعال کردید و خواستید که یکی از متریال های موردنظرتان از این حالت

تبعیت نکند وارد تنظیمات متریال موردنظرتان می شوید و در قسمت پایین گزینه Can be Overridden را فعال می کنید تا 

متریال موردنظر از این حالت تبعیت نکند.