آموزش رایگان نکات تکمیلی در ویری اسکچاپ( بخش آخر )

در این مقاله قصد داریم به آموزش نکات تکمیلی در ویری اسکچاپ بپردازیم.

در مقالات گذشته به صورت گسترده درمورد مباحث مربوط به رندر در ویری اسکچاپ توضیح دادیم .

همانطور که می دانید نرم افزار اسکچاپ به دلیل سادگی که دارد هنگام سنگین شدن صحنه برای شما مشکل ساز می شود

با توجه به این مشکل راه حل های فراوانی وجود دارد که به آنها اشاره خواهیم کرد .

مرحله اول پراکسی کردن آبجکت های موجود در صحنه شما توسط گزینه Export Proxy آبجکت هارا به پراکسی تبدیل و صحنه 

خود را سبک کنید.

در مرحله دوم می توانید از قسمت View وارد بخش Edge Style شوید و گزینه Edges را غیرفعال کنید.

اگر V-Ray Fur در کار شما اعمال نشد بعد از گروه کردن سطح مورد نظر به دلیل این می باشد که سطح موردنظر شما 

Reverse نشده است می توانید سطحتان را انتخاب نمایید سپس گزینه Flip در محور آبی را انتخاب نمایید.

موضوع بعدی که قصد داریم به آن اشاره کنیم ساخت متریال آب استخر می باشد .برای این کار شما نیاز به هیچ متریال آماده ای ندارید 

و تنها در ویری می توانید آنها را بسازید .

برای شروع یک متریال Generic وارد متریال ها نمایید . برای Diffuse آن یک رنگ مناسب انتخاب نمایید 

حالا Reflection color آن را تا آخر بالا ببرید و برای Bump آن یک مپ Noise یا Smoke انتخاب نمایید 

و همین مپ را کپی کنید و در قسمت Binding که گزینه Texture Mood آن روی حالت Custom می باشد Paste کنید.

 از همین مپ Bump در قسمت Displacement هم برای طبیعی تر شدن کار می توانید استفاده کنید .

توجه داشته باشید که برای اعمال شدن Displacement روی سطحی آن سطح حتما باید یا گروه باشد 

یا Component .

برای ساخت متریال فلزی شما نیاز دارید متریال PBR را وارد لیست متریال های خود نمایید سپس یا با استفاده از مپ های آماده

یا خودتان این متریال را می سازید.

موضوعی که در رندر بسیار مهم است و بارها به آن اشاره کردیم این است که متریال های موجود شما با واقعیت مطابقت داشته 

باشند . به عنوان مثال فلزهای که در نمای ساختمانی استفاده می شوند معمولا نباید بازتاب زیادی داشته باشند و بازتابشان محو 

می باشد بنابراین در تنظیمات مربوط به ساخت این متریال باید دقت فراوان کنید.