تنظیمات رندر نهایی و تست رندر ویری 6 برای تری دی مکس
تنظیمات ویری 6 برای تری دی مکس را بررسی خواهیم کرد.تنظیمات رندر نهایی و تنظیمات تست رندر را آموزش میدهیم. ابتدا یک صحنه برای آموزش ساختم و از رنگ اینوارنمنت برای نورپردازی استفاده کردم. اگر همین الان تست رندر بگیرم میبینید که صحنه نور کافی هست . برای تست رندر ابتدا دو رندر المنت دینویزر و لایت میکس را فعال میکنم. لایت میکس ابزاری هست برای تنظیمات نورپردازی. که سه حالت اول آن کاربرد بیشتری دارد. ایندیویجوال لایت حالتی است که هر منبع نور به شکل جداگانه قابل تغییر هست اما درحالت گروپ لایت منابع نور یکسان از یک تنظیمات برخوردار هستند. گام دوم برای تست رندر ، کادربندی مناسب است. میتوانیم از سایزهای متداول استفاده کنیم یا تناسب تصویر را به دلخواه تغییر دهیم. با تغییر تناسب رزولوشن ارتفاع و عرض ، نوع های مختلفی از قاب ها را خواهیم داشت. عددی که در قسمت رزولوشن میگذاریم ، تاثیری در اندازه رندر اینتراکتیو نخواهد داشت. در رندر اینتراکتیو تغییر اندازه فریم بافر به صورت مستقیم روی اندازه رزولوشن تصویر اثر میگذارد. دلیل اضافه کردن دو رندر المنت دینویزر و لایت میکس این بود که بتوانیم نورها را کنترل بکنیم و بتوانیم ایرادات کار را ببینیم و با دینویزر بتوانیم نقص های رندر را سریعتر ببینیم. میتوانیم از لنز افکت هم استفاده کنید تا منابع نور طبیعی تر شوند. اما برای رندر نهایی باید چه کار کنیم ؟ در رندر نهایی عددی که در قسمت رزولوشن میگذاریم بسیار مهم هست. دو حالت برای ایمیج سمپلر وجود دارد که پراگرسیو و باکت نام دارند. حالت پراگرسیو تمامی رزولوشن تعیین شده را یکجا محاسبه میکند به همین خاطر فشار بیشتری به سیستم کامپیوتر شما خواهد آمد اما مزیتی که دارد این است که هر موقع که از شرایط رندر راضی بودید میتوانید رندر را متوقف کنید و از آن ارسال کنید. همینطور از دیگر مزایا آن این است که چون کل تصویر یکجا محاسبه میشود ، میتوانید ایرادات کار را هم در رندر نهایی ببینید. اما حالت باکت برای زمانی مناسب است که شما از نبود ایراد در رندر نهایی اطمینان حاصل کردید و صحنه شما سنگین هست یا رزولوشن بالایی در نظر گرفتید که باعث ناپایداری سیستم کامپیوتر شما میشود که نتیجه آن بیرون پریدن از نرم افزار یا هنگ کردن است، در این مورد میتوانید ازحالت باکت استفاده کنید چرا که تصویر را به قسمت های کوچکتر تقسیم میکند که اینکار باعث میشود محاسبات با فشار کمتری به سیستم کامپیوتر شما انجام شود. گزینه مهم بعدی در رندر نهایی نویز ترشولد هست. هر چقدر این عدد به صفر نزدیک تر باشد رندر نهایی شما نویز کمتری خواهد داشت اما زمان رندر شما طولانی تر خواهد شد که ابزار دینویزر میتواند در این میان بسیار مفید باشد. نورهای ثانویه نیز در حال پیشفرض کفایت خواهند کرد.
English version of the tutorial