واحد متر ، سانتی متر و میلی متر در اسکچاپ

  • واحد متر(m)،میلی متر(mm) و سانتی متر (cm)در اسکچاپ

سلام به همگی خب امروز میخواهیم درباره اندازه گذاری در اسکچاپ صحبت کنیم. شما میتوانید برای طول ، مساحت و حجم واحد جداگانه‌ای در اسکچاپ تعریف کنید. واحدی که معمولا تو معماری استفاده میشه متر یا سانتی متر هست. تغییر واحد قبل از ورود به فایل امکان پذیر هست اما امروز میخواهیم یاد بگیریم چطور در حین مدلسازی بتوانیم واحد را تغییر دهیم !

وقتی وارد نرم افزار اسکچاپ میشویم صفحه ای به صورت پیش فرض با نام welcome to  به ما نشان می دهد. که در این صفحه دسته ای از templates  باعنوان و واحد مقیاس (Inch,mm,m) است که با انتخاب هر دسته بندی که میتواند یک پروژه معماری یا مدلسازی یک محصول صنعتی واحد مقیاس و انداز گیری میط مدلسازی خود را انتخاب میکنیم و پروژه ویا مدل خواسته شده را در این محیط مدلسازی میکنیم ولی زمانی مدلی را یا پروژه وارد برنامهSketchUp میکنیم وقتی قسمتی از مدل یا پروژه را با ابزار های Tape Measure tool  یا  Dimension اندازه می گیریم واحد اندازه گذاری آن درست نیست یا بر طبق واحد اندازه گذاری که کاربر مدل و یا پروژه مدل سازی کرده است که برای رفع این مشکل در صفحه مدلسازی نرم افزار SketchUp در قسمت بالا روی سربرگ windowکلیک کرده و پنجره ای به صورت پیش فرض باز میشود و در این پنجره روی گزینه Model info کلیک کنید.پنجره ای با همین نام برای کاربران نمایش داده میشود که دارای گزینه های مختلف که مربوط به تنظیمات خود نرم افزار SketchUp است که درآخرین گزینه Units  را انتخاب می کنید در این قسمت عنوان Measurement units و Angle units نمایش داده می شود.

در زیر این عنوان اولی گزینه هایی با عناوین 1) Format  که در این قسمت نوع واحد  طولی  انتخاب میکنیم 2) Length واحد متراژ طولی مشخص میشود 3) Area   واحد اندازه گذاری سطح را مشخص میکنیم 4) volume واحد اندازه گذاری حجم را مشخص می کنیم .5) Display prevision  میزان رقم های اعشاری بعد از صفر  برای واحد ها مشخص می کنیم .در عنوان بعدی بخش تغییر واحد برای Degrees  در بخش Angle units می باشد که با تنظیم  واحد در این پنجره  واحد محیط مدلسازی تنظیم مینماییم . فرمتی که SketchUp برای کابران کشور ما دسترسی داده است Decimal  میباشد و فرمت های دیگه بسته است. در این پنجره و برای گرفتن اندازه یا اندازه گذاری یا area  و volume  عداد در میزان اعشار با واحد تنظیم شده به کابر نشان داده میشود که در انجام سهولت و دقیق بودن در پروژه های مدلسازی و معماری کمک میکند. کار خیلی آسونی هست و فقط چند ثانیه از وقتتون رو میگیره. پس بریم سراغ آموزش ویدیویی تا ببینیم چطوری میشه این کار رو کرد.

English version of the tutorial

Hello everyone, today we want to talk about sizing in SketchUp. You can define a separate unit for length, area and volume in SketchUp. The unit that is usually used in architecture is meter or centimeter. It is possible to change the unit before entering the file, but today we want to learn how to change the unit during modeling!
It is very easy and takes only a few seconds of your time. So let’s go to the video tutorial to see how to do this.