مدرس این درس معماری : حامد غلامرضایی

تیتر آموزش : هوش مصنوعی و تاثیر آن بر معماری

مقدمه

اصولا کار فلسفه که نیازمند یک معمار نیز هست از فلسفه زندگی خودش گرفته تا فلسفیدن خودش و سوالاتی که در پروژه‌های مختلف باید از خود بپرسد و نیروهای انسانی و غیر انسانی را در نظر بگیرد. جایی که یک معمار باید سوال درست را از خود بپرسد بخش فلسفی کارش هست و اونجایی که پاسخ می‌دهد بخش هنری آن هست که به درمان و تجویز نیز شبیه هست.

تاثیرات هوش مصنوعی

هوش مصنوعی چند سالی هست که به یک موضوع بسیار جدی تبدیل شده است. در حال حاضر هوش مصنوعی در بخش معماری ابزارهای گوناگونی را ارائه داده است. از ایده پردازی تا خروجی های سه بعدی پروژه‌ها را پوشش داده است. بنظر می‌رسد که تدوین یک قانون برای ایجاد امنیت شغلی انسان‌ها و جلوگیری از آسیب های جدی دیگر به انسان مورد نیاز هست. هر ابزار یا پدیده‌ای میتواند استفاده‌های درست و نادرست داشته باشد. برخی از آنها با گذشت زمان آسیب‌های آن نمایان می‌شود. به طور مثال چاقو یک ابزار مفید در عین حال کشنده میتواند باشد یا مثال دیگر انرژی هسته ای می‌تواند در بسیاری صنایع مفید باشد و در عین حال یک سلاح خطرناک باشد.

هوش مصنوعی هم باید به این قاعده منطقی برسد که کدام استفاده از این پدیده مجاز است و کدام استفاده مجاز نیست. یکی از آسیب‌هایی که از همین حالا بسیار مشخص هست مورد تنبلی افکار در انسان‌هاست. هوش مصنوعی تا نقطه‌ای پیش رفته است که انسان ها را به دنبال خود می‌کشاند و انسان ها میخواهد هوش مصنوعی به جایشان فکر کند و عمل کند. در ادامه ویدیو آموزشی را حتما مشاهده کنید.

پخش ویدیو

دریافت تخفیف برای تهیه اولین دوره

کافیست روی گزینه زیر کلیک کنید تا با مشارکتی کوچک کد تخفیف 20 درصدی دریافت کنید