نورپردازی پروژه داخلی در اسکچاپ با پلاگین تیا رندر

پکیج آموزش تیا رندر برای اسکچاپ ( Thea Render for SketchUp Complete Training )

در این آموزش می خواهیم نحوه نورپردازی در پروژه های داخلی اسکچاپ را با پلاگین تیا رندر یاد بگیریم.
ابتدا به تولید بک گراند مناسب میپردازیم.
با ابزار کلیپینگ در متریال تیا رندر میتوانیم پس زمینه را از عکس جدا کنیم.
کافیست تکسچر اصلی را کپی کنیم در قسمت کلیپینگ و عکس را طوری ویرایش کنیم که بک گراند سفید بشود و ساختمان ها سیاه.
به فاصله ، اندازه و خط افق بک گراند نسبت به دوربین دقت کنید.
یکی از روش‌های نورپردازی در پروژه های داخلی روش آی بی ال هست که قبلا به آن اشاره کردیم.
در روش آی بی ال ما از تصاویر اچ دی آر استفاده میکنیم.
اما من روش آسمان و خورشید پیشفرض را ترجیح میدهم.
همانطور که در رندر تست میبنید اگر آسمان و خورشید پیشفرض خاموش شوند دیگر نور محیطی نخواهیم داشت.
فقط بکگراند نور پخش میکند.
چون در متریال بکگراند، خاصیت امیتر را فعال کردیم.
اگر امیتر هم خاموش شود ، دیگر نوری نخواهیم داشت. ( از بیرون ).
پس ابتدا آسمان پیشفرض را روشن میکنیم و بعد از آن خورشید را روشن میکنیم.
اصلا نگران قدرت آسمان و خورشید پیشفرض نباشید.
چون از قابلیت relight استفاده خواهیم کرد.
با relight میتوانیم بعد از اتمام رندر، تمامی نورها را روشن ، خاموش ، کاهش و افزایش دهیم.

English version of the tutorial

In this tutorial, we want to learn how to light in internal SketchUp projects with the Thea Render plugin.
First, we will produce a suitable background.
We can separate the background from the photo with the clipping tool in Thea Render Material.
Just copy the original texture in the clipping section and edit the photo so that the background is white and the buildings are black.
Pay attention to the distance, size and horizon line of the background to the camera.
One of the lighting methods in internal projects is the IBL method, which we mentioned earlier.
In the IBL method, we use HDR images.
But I prefer the default sky and sun method.
As you can see in the test rendering, if the default sky and sun are turned off, we won’t have ambient light anymore.
Only the background emits light.
Because in the background material, we activated the emitter property.
If the emitter also turns off, we will have no more light. ( from outside ).
So first we turn on the default sky and then we turn on the sun.
Don’t worry about default sky and sun power.
Because we will use the relight feature.
With relight, we can turn on, turn off, decrease and increase all the lights after rendering.