دانلود آبجکت انسان

دانلود آبجکت انسان

در این صفحه برای شما همراهان و هنرجویان آکادمی معماری قوری مجموعه ای بینظیر و فوق العاده از مدل های سه بعدی انسان و مانکن خریداری و گرد آوری کرده ایم تا بتوانید به راحتی از این مجموعه در پروژه های خود استفاده نمایید.تمامی افرادی که با نرم افزار های شبیه سازی آشنا میباشند،دلیل استفاده از آبجکت های انسان را میدانند.دلیل استفاده از آبجکت های انسان در یک رندر ایجاد حس ارتباط با مخاطب میباشد.با استفاده از آبجکت های سه بعدی انسان میتوانیم یک ارتباط بصری بین تصویر و مخاطب ایجاد کنیم که نتیجه ی آن ایجاد یک فضایی است که بیننده میتواند حس آن فضا را درک کند.

اگر جزو آندسته از افرادی هستید در نرم افزار قدرتمند و محبوب تری دی مکس مدلسازی میکنید،قطعا داشتن یک مجموعه کامل از مدل ها و آبجکت های سه بعدی انسان میتواند به حرفه ای شدن و رئال شدن رندرتان کمک کند.این آبجکت های سه بعدی در نرم افزار تری دی مکس مدل سازی شده اند،و با استفاده از پلاگین V-ray و corona پروسه ی متریال سازی و تکسچرینگ آن ها تکمیل شده است. 

برای اینکه متریال‌های موجود در آبجکت ها به درستی در صحنه ها Load شوند دو روش وجود دارد:

1- فایل تری دی مکس پروژه اصلی در همان فایلی باشد که آبجکت نیز حضور دارد.

2- اگر آدرس فولدر آنها با هم متفاوت بود باید از طریق بخش Customize > Configure Project paths اقدام به تعریف فولدر تکسچر آنها کنیم.

درباره ی انسان 

انسان با نام علمی (Homo sapiens) «انسان خردمند» یک پستاندار از نوع دوپا و از خانواده ی انسان‌سایان است. انسان‌ها بسیار باهوش هستند.

مدارک به‌دست‌آمده از دی‌ ان‌ ای انسان نشان‌ می‌دهد که انسان خردمند، حدود ۲۰۰٬۰۰۰ سال پیش، از آفریقا سرچشمه گرفته‌است، در حدود ۵۰٬۰۰۰ سال پیش، تغییرات بسیاری در رفتار او پدید آمد و در همان زمان، مهاجرت را آغاز کرد. انسان خردمند با دیگر انسان‌تباران، بچه‌دار شده‌اند و این باعث شد که پس از انقراض سه گونه دیگر، انسان‌تباران، دی ان ای آن‌ها همچنان در انسان خردمند، موجود باشد.

زیستگاه انسانی، محل زندگی یا مکان پرجمعیت اصطلاحاتی هستند که در دانش آمار، باستان‌شناسی و جغرافیا و دیگر موضوعاتِ مربوط به یک جامعه دائم یا موقت که در آن مردم زندگی می‌کنند یا زندگی کرده‌اند، بدون توجه به اندازه، جمعیت یا اهمیت استفاده می‌شود.

یک زیستگاه می‌تواند از چند خانه که به گردِ هم ساخته شده‌اند تا بزرگترین شهرها با مناطق اطرافش گروه‌بندی شود. این اصطلاح ممکن است شامل آبادی‌ها، روستاها، شهرکها و شهرها باشد.

این اصطلاح بین‌المللی در زمینه مدل سازیِ جغرافیایی استفاده می‌شود و در این زمینه به شهرستان، شهر، روستا یا تراکم‌های دیگر از ساختمان‌ها که در آن مردم زندگی و کار می‌کنند گفته می‌شود.

ساندرسن (Goordon Chaide) جامعه دهگانی را از لحاظ ثبات و تحرک به سه نوع تقسیم می‌کند:

دهکده‌های ناپایدار
دهکده‌هایی هستند که هر چند در آن مختصری کشاورزی می‌شود، لیکن ساکنان آن زودبه‌زود تغییرمکان می‌دهند. نمونه این دهکده‌ها در ناحیه آمازون و نیز نزد بومیان مالایا وجود داشته‌است.

دهکده‌های نیمه پایدار
در این نوع دهکده‌ها انسان‌ها در محلی سکونت می‌گزینند و تا چند سال آذوقه خود را از زمینهای حاصلخیز اطراف به دست می‌آورند و سپس به علت کاهش بازدهی زمین و بی‌مایه شدن خاک، آن منطقه را ترک می‌کنند و در سرزمین دیگری ساکن می‌شوند. این امر در گذشته به ویژه در نواحی کوهستانی جنوب شرقی آسیا وجود داشت.

دهکده‌های پایدار
از زمانی که فنون و ابزار کشاورزی پیشرفت کرد و به ویژه در منطقه آسیای جنوب شرقی که زراعت برنج معمول گردید و گاومیش اهلی و خیش اختراع شد و رواج یافت، دهکده‌های پایدار پدید آمد. کشت برنج آبی با استفاده از گاومیش زمینه را برای استقرار جمعیتهای انبوه فراهم کرد. همچنین در آسیای جنوب غربی ترکیب غله و گاومیش نیز سبب روی کارآمدن جمعیتهای بزرگ شد.

شهر، محلی است با حدود قانونی که در محدوده جغرافیائی بخش، واقع شده و از نظر بافت ساختمانی، اشتغال و سایر عوامل، دارای سیمایی با ویژگی‌های خاص خود، بوده؛ به‌طوری‌که اکثریت ساکنان دائمی آن، در مشاغل کسب، تجارت، صنعت، کشاورزی، خدمات و فعالیت‌های اداری، اشتغال داشته و در زمینه خدمات شهری، از خودکفائی نسبی، برخوردار و کانون مبادلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی حوزه جذب و نفوذ پیرامون خود، بوده و حداقل، دارای ده هزار نفر، جمعیت باشد.

از سال ۱۳۳۵ معیارهای مشخصی برای تبدیل روستا به شهر در نظر گرفته شد که از جمله آن، داشتن حداقل ۵ هزار نفر جمعیت بود. این مقدار در سال ۱۳۶۵ به ۱۰ هزار نفر افزایش یافت تا اینکه با تغییر دوباره قانون در سال ۱۳۷۱، مقدار کمینه برداشته شد و هر نقطه دارای شهرداری به عنوان شهر شناخته شد.

تاریخ تغییرات کالبد شهرها، در دهه‌های اخیر، به صورت موضوعی مهم، درآمده‌است. نخستین سه تمدن جهان، بر اساس زمان آغاز آنها، بین‌النهرین، مصر و هند هستند که به تمدن‌های مرده، مشهور بوده و تمدن غربی، از همین سه تمدن، نشات گرفته‌است. تمدن چین، استثنای خارق‌العاده‌ای می‌باشد. فرهنگ خدشه ناپذیر آن، از ابتدای پیدایش، در سه هزاره پیش از میلاد، در حاشیه رود زرد تا قرن بیستم م. همچنان، تداوم داشته‌است.

شهرها، خاصیت مشترکی دارند و آن، تمرکز افراد در یک فضا، برای برآوردن خواسته‌های مشترک شان است؛ بنابراین، تفاوت خواسته‌های مشترک افراد، در دوران گوناگون تاریخ است که باعث پیدایش نظریه‌های مختلف، دربارهٔ دلایل به وجود آمدن شهر، شده‌است؛ برای مثال، فوستل دوکولانژ، تاریخ‌نگار فرانسوی، معتقد است که شهرهای قدیمی را نباید، با شهرهای جدید، مقایسه کرد. در عصر حاضر، دلایل برتر، برای اثبات وجود شهر، دلایل اقتصادی است.

طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع (Detailed plan)، نحوه استفاده از زمین‌های شهری را در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن‌ها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت، تراکم در واحدهای شهری، اولویت‌های مربوط به مناطق بهسازی، توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین می‌شود.

طرح هادی شهری (Guide plan) بیشتر برای شهرهای کوچک و شهرهایی که تا حدود ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت دارند، تهیه می‌شود.

در حقیقت، طرح جامع (Master plan) را می‌توان سیستمی دانست که خط مشی اصولی و کلی سیاست‌های شهری را تعیین می‌کند. روش مطالعه و انجام یک طرح جامع شهری، عبارت است از مطالعه وضع موجود، تجزیه تحلیل و نتیجه‌گیری از وضع موجود، تعیین اهداف و اولویتها، انجام پیش‌بینی‌های لازم، ارائه طرح‌ها و برنامه‌های توسعه شهری و اجرای آنها.

منبع متن : wikipedia